Menedżer stawia na bezpieczeństwo

13-06-2017, 22:00

Za największą zawodową porażkę dyrektorzy działów informatyki uznają wyciek danych swoich klientów.

Komunikacja i współpraca wewnątrz działu to duże wyzwania dla dyrektorów IT. Jak wynika z badania „Transformacja pod presją”, przeprowadzonego przez VMware wśród polskich dyrektorów działów informatyki, największej poprawy wymagają relacje wszystkich funkcji IT na styku z obszarem bezpieczeństwa.

— W dobie cyfryzacji menedżerowie IT poddawani są ogromnej presji na zmianę. Aby skutecznie podjąć wyzwania, muszą na nowo ułożyć komunikację i współpracę z otoczeniem biznesowym, a także złagodzić opór wewnątrz i na zewnątrz organizacji IT — mówi Stanisław Bochnak, strateg rozwoju biznesu w firmie VMware.

— Pierwszym etapem transformacji cyfrowej musi być zmiana mentalności otoczenia — by zmiany technologiczne były wyczekiwane przez wszystkich, których praca nabierze dzięki nim nowego charakteru. Dlatego też kluczowa jest właściwa komunikacja — dodaje Szymon Kowalczyk, menedżer IT oraz dyrektor wykonawczy w Tauron Polska Energia.

Warto zauważyć, że jako najbardziej dotkliwe potencjalne konsekwencje błędu działu IT dyrektorzy działów informatyki wymieniają: spadek zaufania w firmie (97 proc.), utratę własnej reputacji na rynku pracy (86 proc.), problemy zdrowotne (72 proc.) oraz utratę stanowiska (60 proc.). Co więcej, aż 78 proc. dyrektorów IT uznało wyciek danych klientów za potencjalnie najbardziej doniosłe w skutkach niepowodzenie dla specjalisty.

— Moją największą porażką zawodową byłoby skompromitowanie wizerunku firmy wskutek działań IT — przyznał w raporcie z badania menedżer IT z dużego towarzystwa ubezpieczeniowego. Wśród priorytetów na lata 2017-20 aż 49 proc. badanych dyrektorów IT wskazuje innowacje dla biznesu. Dla 43 proc. najistotniejsze jest bezpieczeństwo, natomiast dla 37 proc. zgodność z regulacjami. Ponadto co piąta firma wskazuje dominującą rolę mobilności. Warto zwrócić uwagę, że to właśnie wspomniane konflikty z działem bezpieczeństwa są utrudnieniem dla realizacji wymienionych wyżej drugiego i trzeciego priorytetu. Badanie pokazuje również, że poprawy wymagają głównie relacje na styku bezpieczeństwo — aplikacje i bezpieczeństwo — infrastruktura oraz aplikacje — infrastruktura.

Tak się składa, że również tu szefowie IT widzą duży problem, ponieważ współpraca między tymi funkcjami jest najważniejsza dla osiągnięcia ich głównych priorytetów: technologicznych innowacji, bezpieczeństwa i zgodności regulacyjnej. Warto dodać, że na zmiany IT najbardziej naciskają zarząd oraz właściciele firmy, podczas gdy regulatorzy i działy wsparcia spowalniają wprowadzanie zmian technologicznych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Menedżer stawia na bezpieczeństwo