MENEDŻERKI CENIĄ KRÓTKIE SEMINARIA
ZAWIŁOŚCI PODATKOWE: Menedżerki najchętniej uczestniczą w szkoleniach na temat podatków, ZUS, przepisów celnych oraz księgowości — wylicza Ewa Lisowska.
Międzynarodowe Forum Kobiet, Babson College oraz Projekt Firma 2000 zbadały preferencje szkoleniowe polskich menedżerek. Okazało się, że najchętniej uczestniczyłyby one w jednodniowych seminariach poświęconych tematyce prawnej i omawiających strategię konkurencji rynkowej.
Sprawowanie funkcji kierowniczej wymaga ciągłego śledzenia przepisów prawnych i ich zmian, dokształcania w zakresie nowych technik organizacji pracy oraz strategii zarządzania.
Brak czasu
Jak podkreśla Ewa Lisowska, prezes Międzynarodowego Forum Kobiet, współautorka raportu Polskie Menedżerki 2000, prawie 90 proc. kobiet, które brały udział w badaniu, wyraziło potrzebę pogłębienia swojej wiedzy z zakresu zarządzania i organizacji pracy.
— Należy przy tym podkreślić, że 76 proc. respondentek przyznało, że trudno jest im wygospodarować czas na literaturę fachową. Dlatego też większość z nich najczęściej opowiadała się za gotowymi, przystępnie napisanymi i odpowiednio dobranymi materiałami do samokształcenia lub krótkimi, jednodniowymi seminariami — sugeruje Ewa Lisowska.
W opracowaniu przez firmy szkoleniowe skutecznych programów może pomóc to, że polskie menedżerki za szczególnie ważne uważają kursy z zakresu prawa i strategii konkurencji rynkowej.
Finanse, ludzie i sprzęt
— Ponad 80 proc. badanych wskazało, iż potrzebują kursów doszkalających ze sporządzania budżetu i prognoz finansowych, zarządzania zasobami ludzkimi oraz podejmowania decyzji inwestycyjnych — wymienia Ewa Lisowska.
Przyznaje, że równie chętnie kobiety na kierowniczych stanowiskach skorzystałyby z kursów omawiających możliwości sprzętu i oprogramowania komputerowego.
Aneta Królak