Przychody wyniosły 654,1 mln zł, wobec 137,9 mln zł w analogicznym okresie 2019 r., oraz 592 mln zł w III kwartale 2020. EBITDA sięgnęła 413,6 mln zł (wobec 7,6 mln zł rok wcześniej i 390,9 mln zł kwartał wcześniej), a skonsolidowany zysk netto 369,7 mln zł. Rok wcześniej producent rękawic medycznych miał 0,7 mln zł straty, a w III kwartale 2020 wypracował 355,8 mln zł zysku.
Średnia z dwóch prognoz zysku Mercatora na IV kwartał, widniejących w bazie Bloomberga, sięgała 386,6 mln zł.
Na dzień 31 grudnia 2020 r. firma dysponowała ok. 535,4 mln zł gotówki netto.
Kurs spółki zareagował spadkiem o 8 proc.
- W czwartym kwartale otoczenie rynkowe było dla nas ogólnie korzystne, a na początku nowego roku nasze ambicje pozostają wysokie. Znajdujemy się wciąż w środowisku niezaspokojonego popytu, dlatego w kolejnych miesiącach planujemy zwiększyć skalę wysokomarżowej sprzedaży spotowej – wskazuje Witold Kruszewski, członek zarządu ds. finansowych w Mercatorze.
Po trzech kwartałach 2020 przychody spółki wynosiły 1,18 mld zł, EBITDA 660 mln zł, a zysk netto 583 mln zł.

