Niższa sprzedaż Mercedesa w Chinach ma związek m.in. z tym, że konsumenci coraz częściej rezygnują z zagranicznych aut na rzecz lokalnych marek. Sprzedaż spadła o 7 proc. w ujęciu rocznym do 683 600 pojazdów.
Mocny spadek sprzedaży elektryków
Patrząc na tendencje globalne, Mercedes odnotował najgorsze wyniki w przypadku dwóch segmentów aut. Sprzedaż najdroższych modeli premium, takich jak m.in. Klasa S Maybach czy duży SUV GLS, spadła o 14 proc. rok do roku. Jeszcze gorzej sytuacja wyglądała w przypadku aut w pełni elektrycznych. Ich sprzedaż była w ubiegłym roku niższa o 23 proc. niż rok wcześniej.
W 2025 r. Mercedes zamierza ożywić słabnącą sprzedaż aut zeroemisyjnych za sprawą wprowadzenia do oferty elektrycznej wersji jednego z podstawowych modeli - CLA.
Niemiecka marka, pomimo spadków w Chinach, odnotowała poprawę sprzedaży w USA. Wzrosła ona o 9 proc. do 324 500 egzemplarzy.
Producent samochodów przedstawi pełne wyniki finansowe za cały 2024 rok 20 lutego.
