Mercedes na czele luksusowego rynku

ŁO, Bloomberg
opublikowano: 15-02-2016, 12:02

Mercedes-Benz był najlepiej sprzedającą się na świecie marką samochodową klasy premium w styczniu. BMW spadło z hukiem na trzecią pozycję.

Globalna sprzedaż koncernu BMW wzrosła w ostatnim miesiącu o 7,5 proc. do 133,9 tys. egzemplarzy, ale taki wynik nie wystarczył do utrzymania pozycji lidera.

Zobacz więcej

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz zanotował skok sprzedaży o 20 proc. do 150,8 tys. samochodów i awansował na czoło stawki.   

Drugie miejsce na globalnym rynku aut premium zajmuje kolejna znana niemiecka firma - Audi, która poprawiła sprzedaż tylko o 4 proc. do 143,1 tys. Audi należy do koncernu Volkswagena mierzącego się w ostatnich miesiącach ze skandalem związanym z emisją spalin w silnikach wysokoprężnych.  

BMW przegrało z Mercedesem w rywalizacji limuzyn z najwyższej półki. Bawarska firma znalazła klientów na prawie 3,4 tys. egzemplarzy flagowego modelu serii 7, natomiast Mercedes sprzedał niespełna 8,5 tys. konkurencyjnej klasy S.  

Kluczowa dla wyników jest też sytuacja na rynku chińskim. BMW dostarczyło tam w styczniu 43,4 tys. samochodów, co oznacza wzrost o 8,4 proc. Mercedes zanotował wzrost na poziomie 52 proc. do blisko 42,7 tys. pojazdów.  

Dla BMW tegoroczne wyniki sprzedaży są szczególnie ważne, bo koncern w marcu będzie świętował 100 lat swojego istnienia. BMW jest właścicielem także dwóch brytyjskich marek samochodowych: Mini i Rolls-Royce.  

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu