Mercedes podzielił luksus na trzy kategorie

opublikowano: 27-05-2022, 14:07
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Mercedes-Benz zaktualizował strategie. Chce skoncentrować się na produkcji wysokomarżowych aut luksusowych i zwiększyć rentowność.

Ponad 75 proc. inwestycji Mercedes-Benz chce w najbliższych latach przeznaczyć na rozwój produktów w najbardziej dochodowych segmentach rynku. Do 2026 r. zamierza zwiększyć udział sprzedaży najdroższych aut o około 60 proc. w porównaniu z 2019 r. i osiągnąć znaczący wzrost rentowności. Do 2025 r., w sprzyjających warunkach rynkowych, marża operacyjna ma wynieść około 14 proc.

Mercedes-Benz chce skoncentrować się na trzech kategoriach produktów określanych przez firmę jako: luksus z najwyższej półki, główny luksus oraz luksus podstawowy. W pierwszym segmencie znajdują się wszystkie auta mercedes-AMG i mercedes-maybach, topowe modele mercedes-EQ, trzy modele mercedes-benz: klasa S i klasa G oraz GLS i modele z limitowanych edycji. Segment zwany „głównym luksusem” obejmuje obecnie klasę C i klasę E. W tym segmencie firma planuje w przyspieszonym tempie przejść na napęd elektryczny. W grupie „luksusu podstawowego” Mercedes-Benz planuje zmniejszyć liczbę wariantów modelowych z siedmiu do czterech.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane