Przeanalizował dotychczasowe błędy. Agencja Bloomberg napisała, że Mercedes-Benz korzysta z przycisku „reset” w Chinach.
Koncern chce usprawnić sprzedaż i naprawić stare błędy, które przyczyniły się do poszerzenia luki między nim a BMW i Audi. — Spędziliśmy sporo czasu przyglądając się temu, co poszło nie tak — mówi Hubertus Troska, nowy szef Mercedesa w Chinach.
Mercedes stracił prowadzenie w globalnej sprzedaży luksusowych aut w 2005 r. na rzecz BMW. W 2011 r. oddał też drugie miejsce należącemu do Volkswagena Audi.
Według Bloomberga, dzieje się tak głównie z powodu słabszej pozycji Mercedesa w Chinach. W I kw. tego roku sprzedaż tej marki w Państwie Środka spadła o 12 proc., a BMW wzrosła o 7,5 proc. Jeszcze lepiej zaprezentowało się Audi, którego wynik podskoczył o 14 proc. Mercedes otworzy w tym roku w Chinach 75 salonów. Obecnie ma ich 260.