Mercurius bliski przejęcia przez AMS

Artur Burak
opublikowano: 1999-01-29 00:00

Mercurius bliski przejęcia przez AMS

W ciągu dwóch tygodni spodziewane jest zakończenie negocjacji w sprawie przejęcia wrocławskiej firmy Mercurius International, specjalizującej się w reklamie zewnętrznej, przez poznański AMS, największą w kraju spółkę tej branży.

Maciej Dziewolski, prezes AMS twierdzi, że rozmowy z udziałowcami Mercuriusa powinny przynieść efekt w połowie lutego, choć mogą potrwać do końca tego miesiąca. Największe trudności w negocjacjach sprawia ustalenie parytetu wymiany udziałów Mercuriusa na akcje AMS, które mieliby otrzymać dotychczasowi właściciele wrocławskiej spółki.

Mercurius International jest spółką z o.o. o strukturze holdingowej (z ośmioma spółkami zależnymi). AMS to spółka akcyjna notowana na giełdzie. Część udziałów firmy Mercurius International, AMS miałby kupić za gotówkę. Na krótko przed naszą publikacją szefowie obydwu firm twierdzili, że nie prowadzili rozmów w sprawie fuzji lub przejęcia Mercuriusa przez AMS. W ciągu ostatnich dwóch tygodni kurs akcji Art Marketing Syndicate wzrósł o 29 proc. Wczoraj kurs spółki sięgnął 55 zł i przekroczył swoje historyczne maksimum. Łączny udział w rynku reklamy zewnętrznej AMS-u i Mercuriusa wynosi obecnie ponad 38 proc. AB