
Jak poinformowała spółka Meta w oświadczeniu, usługa Meta Verified daje użytkownikom niebieską plakietkę po zweryfikowaniu konta za pomocą rządowego identyfikatora i kosztuje 11,99 USD miesięcznie w Internecie lub 14,99 USD miesięcznie w systemie Apple iOS i Androidzie.
Nowa usługa podąża śladami Snapchata, a także aplikacji do przesyłania wiadomości Telegram. Meta zamierza postawić w ten sposób na dywersyfikację przychodów z reklamy.
Szlak przetarty został przez Twittera, który uruchomił usługę subskrypcji Blue. Pozwala ona ludziom płacić za niebieski znacznik wyboru, który wcześniej był ograniczony do zweryfikowanych kont polityków, dziennikarzy i innych osób publicznych.
Listopadowe uruchomienie usługi Twitter Blue doprowadziło do gwałtownego wzrostu liczby użytkowników podszywających się pod celebrytów i marki na platformie, co skłoniło firmę do chwilowego wstrzymania usługi.