METRO przygotowuje młodych handlowców
Międzynarodowy koncern handlowy METRO (właściciel sieci Real, Makro, Media Markt i Praktiker) kontynuuje zapoczątkowany w poprzednim roku szkolnym — a finansowany z własnych środków — program METROedukacja. Do trzech pilotażowych liceów handlowych w Poznaniu, Łodzi i Częstochowie, od 1 września dołączyły trzy następne: w Warszawie, Kielcach i Zabrzu. Nowatorski projekt obejmuje ponad 180 uczniów z klas trzecich (przedmaturalnych).
W Polsce zaostrza się rynkowa rywalizacja i przybywa nowoczesnych placówek handlowych, które szukają wykwalifikowanych pracowników. Stąd pomysł grupy METRO zmodyfikowania programów kształcenia handlowców w wybranych szkołach ponadgimnazjalnych. Inicjatywa ta dobrze wpisuje się w reformę oświaty, zakładającą zdobywanie przez uczniów jak najwięcej umiejętności praktycznych. Dlatego jednym z najważniejszych elementów METROedukacji są praktyki zawodowe w hipermarketach którejś z sieci koncernu.
Szkoły uczestniczące w programie otrzymały od koncernu METRO nowoczesne pracownie komputerowe. Natomiast wszyscy uczestnicy projektu otrzymują, wraz z ukończeniem nauki, dwujęzyczny certyfikat. Dla wielu młodych ludzi taki dokument może być kluczem do otrzymania pracy w nowoczesnej placówce handlowej — oczywiście nie tylko należącej do grupy METRO.
