Michelin chce zlikwidować we Francji do 2300 miejsc pracy

  • PAP
opublikowano: 06-01-2021, 13:10

Grupa Michelin ogłosiła w środę wdrożenie „planu swojej konkurencyjności nawet o 5 procent rocznie”. Plan dotyczy działalności usługowej i przemysłu. Jego realizacja oznacza, że w ciągu trzech lat tylko we Francji zredukowanych zostanie do 2 300 spośród 21 000 miejsc pracy.

Restrukturyzacja nie będzie polegała na zwolnieniach, ale na braku przyjęć nowych pracowników w miejsce tych, którzy przejdą na emeryturę - zapewnił zarząd firmy.

Przez ostatnich dziesięć lat Michelin borykał się ze skutkami głębokiego kryzysu, który pojawił się na rynku oponiarskim, zalanym tanimi produktami. Firma zdecydowała się na dogłębną restrukturyzację, przede wszystkim we Francji, gdzie grupa zatrudnia około 21 000 osób.

Od 2017 roku zlikwidowano już, w ramach reorganizacji, prawie 1,5 tys. miejsc pracy. Cięcia przeprowadzono głównie w historycznej siedzibie Michelin w Clermont-Ferrand oraz w Stanach Zjednoczonych. Zamknięte też zostały zakłady w La Roche-sur-Yon i w niemieckim Bambergu.

Do 2024 roku blisko 60 proc. planowanych redukcji będzie odbywać się w formie przejść na wcześniejszą emeryturę, a reszta w ramach zbiorowego rozwiązania umów na zasadach dobrowolnych – zapewnił przedstawiciel Michelin. Kierownictwo francuskiej grupy zadeklarowało, że w sprawie likwidacji miejsc pracy rozpocznie negocjacje ze związkami zawodowymi.

Restrukturyzacja ma dotyczyć nie tylko miejsc pracy, ale również zmiany profilu produkcji. Fabryki we Francji stopniowo przestawiają się na produkcję wysokiej klasy opon rolniczych, przemysłowych i sportowych. Jednocześnie Michelin inwestuje we Francji w nowe technologie, jak wodór, druk 3D, kleje i recykling odpadów z tworzyw sztucznych. Do 2030 roku, według planów zarządu, 30 proc. obrotów pochodzić ma spoza produkcji opon.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane