Micro Bit wyda 10 mln zł

Mariusz Zielke
03-10-2000, 00:00

Micro Bit wyda 10 mln zł

Micro Bit, spółka zarządzająca Informatorami Polskimi skupionymi w serwisie Polska.com.pl, w ciągu 1,5 roku zainwestuje 10 mln zł w rozwój przedsięwzięcia. Pieniądze uzyska od inwestorów branżowych bądź finansowych.

Poszukiwaniem inwestora dla Informatorów Polskich zajmuje się PricewaterhouseCoopers. Do przejęcia jest 49 proc. udziałów, za które firma chce uzyskać 10 mln zł. Wśród kandydatów wymieniany był Prokom Internet. Jednak sieciowa spółka gdyńskiego integratora chciała włączyć katalogi Polska.com.pl do serwisu portalu Wirtualnej Polski (w której Prokom ma 40 proc. udziałów). Na to nie zgodzili się twórcy serwisu. Innym kandydatem jest amerykańska spółka z branży teleinformatycznej. Rozmowy trwają.

Strategiczny lub finansowy

Micro Bit przygotowuje też memorandum inwestycyjne dla funduszy venture capital.

— W ciągu dwóch lat Informatory Polskie utrzymywały się z własnych środków, a spółka była dochodowa. Rozwój serwisów i biur regionalnych wymaga jednak inwestycji kapitałowych wysokości 10 mln zł — mówi Piotr Łajeczko, współwłaściciel Micro Bit.

W ramach Polska.com.pl działa obecnie 7 witryn regionalnych. W ciągu dwóch lat mają powstać serwisy większości największych polskich miast. Pierwszy portal (www.warszawa.com.pl) został uruchomiony w styczniu 1999 roku. Oglądalność portalu sięga prawie 600 tys. odsłon miesięcznie.

Handel i usługi

Poza serwisami regionalnymi Polska.com.pl oferuje katalog firmowy oraz dodatki tematyczne. Docelowo będzie ich 20. Od listopada na serwerze ma działać zupełnie nowa wersja witryny. Głównym źródłem utrzymania portalu będą usługi dla firm oraz pośrednictwo w handlu elektronicznym. W pierwszym przypadku portal przewiduje roczne opłaty abonamentowe wysokości 350 zł za pełną gamę usług.

— W zamian za to firma będzie korzystała z naszego systemu map, informacji handlowej, platformy ogłoszeniowej, aukcyjnej i przetargowej. Zaoferujemy wiele branżowych wyszukiwarek, które ułatwią poruszanie się po serwisie i komunikację między naszymi klientami a użytkownikami Internetu — deklaruje Piotr Łajeczko.

Jeżeli firma nie będzie chciała korzystać z pełnej oferty, może zamieścić w katalogach handlowych tylko konkretne produkty. W tym przypadku portal będzie pobierał opłaty prowizyjne od sprzedaży wysokości do 3 proc. wartości transakcji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Zielke

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Micro Bit wyda 10 mln zł