Miejsce dla podróżników

opublikowano: 30-01-2013, 00:00

PlaceKnow.com, serwis turystyczny o zasięgu globalnym, chce w jednym miejscu skupić miłośników podróżowania. Udostępni też narzędzia do promocji hoteli i miast

Internet to dziś podstawowe narzędzie wykorzystywane do samodzielnego planowania podróży. Przed wyjazdem w sieci przeszukuje się bazy noclegowe, sprawdza dostępne formy transportu i atrakcje turystyczne wybranego regionu. Pomocny — zwłaszcza przy ostatnim zadaniu — ma być PlaceKnow.com, serwis umożliwiający wymianę informacji pomiędzy miłośnikami podróżowania i fotografii.

Użytkownikom pozwala na zamieszczanie na interaktywnej mapie świata zdjęć z wojaży oraz na budowanie wokół własnej pasji społeczności. Wrażeniami i widokami mogą się oni dzielić również z pomocą aplikacji mobilnej, która umożliwia dodawanie zdjęć prosto ze smartfona.

Nowe perspektywy podróżowania

Obecnie na PlaceKnow.com, serwisie, który wystartował w marcu 2012 r., jest zarejestrowanych 5,5 tys. użytkowników, a liczba opublikowanych tu zdjęć przekroczyła 400 tys. Teraz widoki z najciekawszych zakątków globu mogą być też wyświetlane w formie sferycznych panoram z widokiem 360 stopni. Jest to możliwe dzięki współpracy, jaką firma podjęła właśnie z TourWrist. com, platformą pozwalającą na odbywanie wirtualnych wycieczek. Porozumienie zostało podpisane na dwa lata.

— Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie opcji przeglądania panoram 360 stopni w aplikacji PlaceKnow.com na smartfony.Nowa funkcja zostanie udostępniona w kwietniu 2013 r. dla iOS, a w maju dla systemu Android — tłumaczy Łukasz Sobański, współwłaściciel PlaceKnow.com. Ostatnim etapem integracji z TourWrist będzie dodanie funkcji tworzenia własnych panoram prosto z aplikacji PlaceKnow. com na smartfony i tablety.

— Narzędzie będzie można wykorzystać do promocji obiektów turystycznych — wyjaśnia Łukasz Sobański.

Aktywność w skali międzynarodowej

Właściciele serwisu zamierzają zakończyć do połowy 2013 r. integrację platformy PlaceKnow.com z TourWrist, FlipKey by TripAdvisor, Booking.com, partnerami działającymi na rynku globalnym, będzie tym samym prowadzić sprzedaż ich produktów turystycznych. W model biznesowy całego przedsięwzięcia wpisane jest również tworzenie aplikacji mobilnych dedykowanych dla hoteli i urzędów miast.

— Proponowany przez nas sposób tworzenia aplikacji mobilnych na wszystkie dostępne platformy jest zupełną nowością, także na rynku światowym. Podobny i już odnoszący sukcesy model prezentowania obiektów turystycznych wprowadza obecnie tylko jedna firma w San Francisco. Narzędzie to wypuścimy na rynek jeszcze w tym roku — zapowiada Łukasz Sobański.

W 2013 r. aktywność spółki będzie skoncentrowana także na sprzedaży usługi na rynkach polskim oraz niemieckim, a w 2014 r. na rynku USA.

Propozycja dla polskiego klienta

Portal PlaceKnow.com rozbudowano niedawno o funkcję umieszczania wpisówo miastach, co umożliwia inicjowanie dyskusji między użytkownikami. Wprowadzona została również opcja dodawania ofert lokalnych firm.

— Już obserwujemy rosnące zainteresowanie taką formą promocji — zapewnia Łukasz Sobański. Dodatkowo zapowiada, że w lutym 2013 r. zostanie opracowana polska wersja językowa portalu. To wydarzenie będą promować przygotowywane właśnie akcje marketingowe. Obecnie PlaceKnow.com przymierza się też do kolejnej rundy finansowania — prowadzone są rozmowy z funduszami venture capital, zainteresowanymi inwestowaniem w firmy z branży IT. Dotychczas projekt był wspierany — merytorycznie i finansowo — przez fundusz Spartan Capital.

Kierunek działania: Stany Zjednoczone

Serwis PlaceKnow.com w 2012 r. zajął drugie miejsce w międzynarodowym konkursie StartupOpen. Nagrodą jest roczny mentoring przedsiębiorcy specjalizującego się w innowacjach projektach technologicznych. Będzie nim Kevin Langley — jeden z założycieli Entrepreneurs Organization — amerykańskiego akceleratora, który pomagał już ponad 50 firmom, stawiając sobie za cel zwiększenie poziomu ich przychodów do poziomu 1 mln USD rocznie. Współpraca z nim będzie ukierunkowana na wprowadzenie produktów i usług PlaceKnow.com na rynek USA w 2014 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu