Mieszkanie to za mało

opublikowano: 14-10-2014, 00:00

Podziemna hala garażowa czy plac zabaw to standardowe udogodnienia oferowane przez deweloperów mieszkaniowych. Kupujący są kuszeni basenami, strefami fitness i klubami

Atrakcyjne ceny i dodatkowe promocje mogą skusić wielu kupujących, jednak w natłoku ofert mieszkaniowych standardowe chwyty nie są zauważane. Dodatkowe udogodnienia, czyli np. części wspólne na osiedlach, od dawna mają pewien ustalony standard. Według analityków z Dompress są to: elementy zieleni wokół budynków, parkingi podziemne, komórki lokatorskie i place zabaw dla dzieci. Rzeczywiście, czytając oferty mieszkaniowe, trudno trafić na opis osiedla, które nie ma wszystkich wymienionych lub przynajmniej większości standardowych elementów.

CORAZ WYŻSZE STANDARDY:
CORAZ WYŻSZE STANDARDY:
Na 8. piętrze apartamentowca Złota 44 powstanie rekordowa pod względem wielkości (1,4 tys. mkw.) powierzchnia wspólna dla mieszkańców. Części te, podobnie jak apartamenty, będą wykończone w najwyższym standardzie.
ARC

— Starannie zaprojektowana zieleń wokół budynków, wysoki standard wykończenia części wspólnych i doskonała lokalizacja to czynniki, na które nabywcy zwracają dużą uwagę — mówi Sławomir Szczakowski, dyrektor do spraw sprzedaży w firmie Dantex.

Sport i rekreacja

Deweloperzy, którymi chcą się wyróżnić na tle innych, wprowadzają coraz wymyślniejsze atrakcje w częściach wspólnych.

— Oferujemy naszym mieszkańcom strefy rekreacyjne, boiska oraz korty tenisowe. Takie miejsca powstaną np. w naszej katowickiej inwestycji Dom w Dolinie Trzech Stawów, gdzie ceny zaczynają się od 6 tys. za mkw. Dodatkowo w III etapie wspominanej inwestycji zaplanowaliśmy otwarcie klubu fitness — komentuje Michał Skwarek z firmy Okam. Okazuje się, że strefy rekreacyjno- -sportowe oraz handlowe cieszą się największym wzięciem. Deweloperzy mają bardzo różne pomysły, jak wprowadzić je w swoich osiedlach. — Nabywcy lokali komercyjnych w budynkach mieszkalnych tworzą ofertę dostosowaną do potrzeb mieszkańców. Są to najczęściej handel i usługi, które służą właśnie wygodzie mieszkańców budynku — sklepy, punkty przedszkolne, piekarnie, apteki, kluby fittnes, zakłady fryzjerskie itd. Najlepszymi przykładami mogą być Osiedle Złotych Orłów w Krakowie, gdzie parter największego budynku zawiera centrum handlowo-usługowe Activ Park oraz inwestycja Cztery Wieże w Katowicach, w której na powierzchni 6,5 tys. mkw. powstaje część handlowo-usługowa, zawierająca np. supermarket oraz salon fitness — opowiada Maria Doerre dyrektor do spraw sprzedaży i marketingu Activ Investment. Rekordową przestrzeń wspólną proponuje BBI Development, deweloper Złotej 44 w Warszawie. Zajmie ona 1,4 tys. mkw. i pomieści m.in. centrum Spa & Wellness, z siłownią, sauną, pokojem masażu i salą do jogi, a także klub z alkoholami i cygarami. Powstanie też basen o długości 25 m.

Potrzeby klientów

Według specjalistów z Atlas Estates najważniejsze jest, żeby dopasować ofertę do typowego mieszkańca (np. singla czy rodziców z dziećmi).

— W budynku ConceptHouse Mokotów, położonym przy ul. Obrzeżnej 7A w Warszawie, przestrzeń rekreacyjna ma powierzchnię 65 mkw. i znajduje się na parterze budynku. W jej skład wchodzi w pełni wyposażona siłownia o powierzchni 50 mkw. W drugim pomieszczeniu znajduje się sucha, wysokotemperaturowa sauna fińska. Najmłodsi mieszkańcy mogą natomiast korzystać ze strefy zabaw wyposażonej w stoliki, krzesełka oraz zabawki, a także w duży ekran telewizyjny, na którym wyświetlane są bajki i filmy dla dzieci. W osiedlu Apartamenty przy Krasińskiego, zlokalizowanym przy ul. Przasnyskiej 11 na warszawskim Żoliborzu, przestrzeń wypoczynkowa ma powierzchnię 200 mkw. — wylicza Michał Witkowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Atlas Estates.

Podobną zasadą kieruje się Trójmiejski deweloper Euro Styl. Na Osiedlu Cytrusowym tworzy centrum rekreacji z kortami do sqasha, klubokawiarnię ze zdrową żywnością, saunę, pokój relaksu oraz mały sklepik sportowy. Klienci z usług wymienionych obiektów będą mogli korzystać od godz. 6 do 23.

Wysmakowane szczegóły

Rosnące wymagania klientów dotyczą też wyglądu części wspólnych, w których będą integrować się ze swoimi sąsiadami.

— Nasi klienci szczególnie doceniają to, że dobrze zaaranżowane przestrzenie wspólne pomagają nawiązać kontakty sąsiedzkie — podkreśla Michał Witkowski. Deweloperzy zwracają więc uwagę, aby wszystkie detale były dobrane ze smakiem i tworzyły harmonijną całość.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Joanna Dobosiewicz

Polecane