Mikołaj przybędzie, ale zaciśnie pasa [PODCAST]

opublikowano: 17-12-2020, 10:00

Kosmetyki i perfumy znajdują się na szczycie listy najbardziej pożądanych prezentów świątecznych. Tuż za nimi są w tym roku pieniądze, a na trzecim miejscu - gadżety elektroniczne. Różni się jednak to co chcemy dostać, od tego co sami kupujemy najbliższym. W dzisiejszym Podcaście Antykryzysowym rozmawiamy o prezentowej liście przebojów, świątecznych wydatkach i o tym, jak na tegoroczne święta wpłynie pandemia COVID-19.

W tym roku na święta wydamy średnio 1318 zł, czyli o 29 proc. mniej niż w roku ubiegłym. Zaskoczeniem nie jest na pewno, że kategorią, w której najmocniej ograniczymy wydatki są podróże. Tu spadek aż o 72 proc. Najmniej ograniczymy wydatki na prezenty. Średnio na wszystkie upominki dla najbliższych wydamy 680 zł.

- Porównując Polskę do innych krajów europejskich, najpierw trzeba stwierdzić, że Polacy stosunkowo dużo wydają na święta. Jesteśmy gdzieś w środku stawki. Spośród tych pięciu europejskich krajów, które badaliśmy, najwięcej na święta wydadzą Hiszpanie, to jest około 1660 zł, trochę mniej Niemcy – 1570 zł. Następnie jest Polska. Najmniej tradycyjnie wydadzą Holendrzy - mówi Bartek Bobczyński, Dyrektor, Deloitte Digital .

- Mikołaj w tym roku przybędzie. Polacy nadal są skłonni wydawać pieniądze i obdarowywać bliskich prezentami. I tutaj wydatki w kategorii prezenty, która stanowi 50 proc. naszego budżetu, spadną najmniej, to jest 8 proc. spadek w porównaniu z rokiem ubiegłym - dodaje Bobczyński.

Posłuchajcie całej rozmowy.

Wszystkie odcinki Podcastu Antykryzysowego znajdziecie na stronie pb.pl/antykryzysowy i w aplikacjach podcastowych, w tym na Spotify i Apple Podcasts.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane