15 maja rada ds. spółek z udziałem skarbu państwa i państwowych osób prawnych wydała pozytywną opinię m.in. dla Mikołaja Wilda, wiceministra infrastruktury i pełnomocnika rządu ds. CPK. Dwa dni później nadzwyczajne zgromadzenie wspólników spółki, która zajmuje się budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, powołało Mikołaja Wilda na przewodniczącego rady nadzorczej.

— To dowód, że ta potrzebna Polsce i ekonomicznie uzasadniona inwestycja znajduje się wśród infrastrukturalnych priorytetów kraju, a spółka celowa CPK znajduje się w gronie firm strategicznych z punktu widzenia interesów państwa. Mikołaj Wild nie pobiera dodatkowego wynagrodzenia z tytułu przewodniczeniaradzie nadzorczej CPK, co wynika z ustawy o spółce — mówi Konrad Majszyk, rzecznik CPK.
Spółka przygotowuje koncepcję i założenia projektowe Portu Lotniczego Solidarność. W lipcu planuje drugi etap konsultacji z przewoźnikami, zarządcami infrastruktury, firmami handlingowymi, operatorami cargo, firmami spedycyjnymi, dostawcami paliw itd. W pierwszym etapie wzięło udział 60 przedstawicieli kilkunastu firm, a potem do CPK napłynęło ponad 400 sugestii. W tym roku ma zostać wskazany doradca strategiczno-techniczny, międzynarodowy podmiot z doświadczeniem w projektowaniu, budowie i zarządzaniu portami przesiadkowymi. Także w tym roku CPK zleci plan generalny, czyli tzw. masterplan, który zawiera prognozy ruchu, etapy inwestycji i model biznesowy lotniska.