Mikosz ściąga Polaków do Kenii

opublikowano: 21-09-2017, 22:00

Prezes Kenya Airways zatrudnił na trzymiesięczny kontrakt pięciu byłych menedżerów LOT-u. Pomogą w restrukturyzacji linii.

Monika Kietyka-Michna, Edyta Kijewska-Teny, Magdalena Serwach, Marcin Celejewski i Michał Śmierciak — to zespół, który ściągnął do Kenya Airways Sebastian Mikosz, od 1 czerwca dyrektor generalny kenijskich linii. Portal businessdailyafrica.com podał, że decyzja spowodowała napięcie wśród pracowników, którzy postrzegają ją jako czystkę wśród osób zatrudnionych przez poprzednich prezesów.

Zespół Kenya Airways to dobrzy menedżerowie, ale nie ma czasu, żeby ich szkolić. Dlatego zaprosiłem do współpracy zespół, który restrukturyzował ze mną LOT — mówi Sebastian Mikosz, prezes kenijskich linii lotniczych.
Zobacz więcej

ZAPRAWIENI W BOJU:

Zespół Kenya Airways to dobrzy menedżerowie, ale nie ma czasu, żeby ich szkolić. Dlatego zaprosiłem do współpracy zespół, który restrukturyzował ze mną LOT — mówi Sebastian Mikosz, prezes kenijskich linii lotniczych. Grzegorz Kawecki

— Nikogo jeszcze nie zwolniłem, nie odszedł żaden menedżer. Przyjechał zespół ludzi, z którymi przeprowadziłem restrukturyzację LOT-u. Mają doświadczenie w IT, zakupach, HR i zarządzaniu przychodami. Są zaprawieni w boju i zatrudniłemich na 3-miesięczny kontrakt. Menedżerowie Kenya Airways są dobrzy, ale nie mamy czasu, żeby ich szkolić — mówi Sebastian Mikosz.

Polacy są w spółce od trzech tygodni. Zostali przedstawieni pracownikom, a wczoraj prezes wysłał do wszystkich oficjalnego mejla w tej sprawie. — Jeden z pracowników rozpowszechnił mejla w mediach społecznościowych. To klasyczna reakcja, forma obrony przed zmianami.

Tymczasem Polacy są doceniani przez pracowników Kenya Airways. Obcokrajowcy nie są tu zresztą niczym nowym, mamy „na pokładzie” Brytyjczyków, Kanadyjczyków czy mieszkańców Republiki Południowej Afryki — mówi Sebastian Mikosz.

Marcin Celejewski był prezesem LOT-u, prezesem PKP Intercity, był zatrudniony też w Qatar Airways, a ostatnio pracował jako niezależny konsultant. Michał Śmierciak pracowałw AT Kearney i budował procesy zakupowe. Edyta Kijewska-Teny była kierownikiem projektu wdrożenia platformy zakupowej w LOT. Monika Kietyka-Michna była członkiem zarządu LOT-u ds. korporacyjnych.

Magdalena Serwach to prawniczka. Kenya Airways to największy kenijski przewoźnik lotniczy i czwarty w Afryce. W 2016 r. miał 4,2 mln pasażerów. W roku finansowym zakończonym w marcu 2015 r. miał 25,7 mld KES (około 250 mln USD) straty, najwięcej w historii. W kolejnym roku strata pogłębiła się do 26,2 mld KES.

— Banki idą w stronę porozumienia. Jutro mamy walne. Dzieje się dużo, sprawy idą w dobrym kierunku — podsumowuje Sebastian Mikosz. Sebastian Mikosz dwukrotnie kierował LOT-em — w latach 2013 i 2015. Przeprowadził narodowego przewoźnika od strat — w 2012 r. linia była na granicy bankructwa — do odzyskania rentowności.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Mikosz ściąga Polaków do Kenii