Miliarder w nędznym wozie

MK
opublikowano: 31-07-2009, 08:39

Czym jeżdżą najbogatsi ludzie świata? Często nie lubią szpanować forsą , więc wystarczają im stare, wysłużone wozy.

John Caudwell, właściciel fortuny o wartości 2,2 miliarda dolarów, znany jest z oszczędzania. Strzyże się sam, a ubrania kupuje w sklepach brytyjskiego detalisty Marks & Spencer. Szkoda mu też kasy na drogie wina. Caudwell ma jednak swoje słabości - Ferrari i Bentley'a.

Jim C. Walton, założyciel Wal-Mart i członek najbogatszej rodziny Ameryki, ma odmienne upodobania motoryzacyjne. Od sportowych wozów woli pick-up'y. Podobno jeździ piętnastoletnim Dodgem Dakotą.
Założyciel IKEA, Ingvar Kamprad, zbudował wartą 33 miliardy dolarów fortunę sprzedając tanie meble dla mas. Pomimo to samorodny szwedzki potentat jeździ piętnastoletnim Volvo i lata samolotami.

Z kolei indyjski multimilioner, Azim Premji, zdobył swój majątek o wartości 17,1 miliarda dolarów dzięki gigantowi usług technologicznych, Wipro. Premji, jeden z najbogatszych Azjatów, jeździ Toyotą Corollą, lata ogólnodostępnymi liniami, a podczas wyjazdów służbowych nocuje w zakładowych hotelach.

Natomiast profesor ze Stanford, David Cheriton, zarobił miliardy po tym, jak przedstawił założycieli Google, Sergey'a Brina i Larry'ego Page'a ekspansywnym kapitalistom z Kleiner Perkins Caufield & Byers. W zamian otrzymał spory pakiet akcji Google.

Choć mógłby sobie pozwolić na najdroższą i najdłuższą na świecie limuzynę, najbardziej lubi jeździć na swoim motocyklu po okolicy Palo Alto w Kalifornii. A jeśli już musi usiąść za kółkiem, wybiera wysłużonego busa Volkswagena lub Hondę.

Na podstawie magazynu "Forbes"


 

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Polecane