Czytasz dzięki

Millennium liczy na oszczędności

opublikowano: 03-02-2020, 11:52

Zeszłoroczny zysk netto banku jest o ponad jedną czwartą niższy niż rok wcześniej. Zapowiada zamknięcie placówek i zwolnienia.

Millennium opublikowało wstępne wyniki finansowe za 2019 r. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 561 mln zł. To 26 proc. mniej niż rok wcześniej. Zysk byłby o 17 proc. wyższy, gdyby nie jednorazowe koszty i rezerwy, głównie na integrację z Eurobankiem i ryzyko prawne portfela kredytów walutowych. Rezerwa na ryzyko prawne związane z frankowiczami wynosi 223 mln zł.

W 2020 r bank będzie kontynuował proces restrukturyzacji po połączeniu z Eurobankiem. To oznacza zamknięcie 60 placówek i zwolnienie 260 pracowników w I kw. W tym roku bank planuje przeznaczyć na ten cel 80 mln zł, a całkowite koszty integracji powinny wynieść mniej niż 300 mln zł. Pierwotnie była mowa o 350 mln zł. Millennium liczy na efekt synergii już w 2020 r. Chodzi o oszczędności rzędu ponad 100 mln zł.

„Najważniejszym wydarzeniem 2019 r. była szybka i perfekcyjnie przeprowadzona fuzja z Eurobankiem, która skokowo zwiększyła potencjał rozwojowy banku. Po połączeniu, na koniec 2019 r., Grupa Banku Millennium posiada aktywa w wysokości 98,1 mld zł, kapitały własne w wysokości 9 mld zł i obsługuje 2,6 mln aktywnych klientów detalicznych. Pomimo kosztów integracji i konieczności utworzenia rezerw jestem zadowolony z osiągniętego wyniku 561 mln zł zysku netto. Pokazuje on skuteczność realizacji strategii wzrostu organicznego i innowacyjnej przewagi banku na rynku. Mimo ogromnego zaangażowania w proces łączenia z Eurobankiem uruchomiliśmy w tym roku m.in. bankowość nowej generacji – spersonalizowany dla każdego klienta nowy serwis bankowości internetowej i mobilnej oraz wkroczyliśmy w świat otwartej bankowości” — mówi Joao Bras Jorge, cytowany w komunikacie prezes Millennium.

Grupa zamknęła 2019 r. nadwyżką płynności (relacja kredytów do depozytów poniżej 86 proc.) i mocną pozycją kapitałową (łączny współczynnik kapitałowy 20,1 proc.). Wskaźnik kosztów do dochodów wyniósł 49,7 proc., a po skorygowaniu o pozycje jednorazowe 47,4 proc.

 

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane