Przychody chińskiego koncernu zwiększyły się w pierwszych sześciu miesiącach 2019 r. do 401,3 mld juanów (58,28 mld USD), i przekroczyły 15-proc. dynamikę wzrostu odnotowaną rok wcześniej. Dostawy smartfonów wzrosły z kolei o 24 proc. do 118 mln sztuk, głównie dzięki bardzo dobrej sprzedaży w Chinach, która z nawiązką zrekompensowała globalny spadek sprzedaży.

Według danych Canalys, Huawei zwiększył swoją przewagę na chińskim rynku smartfonów w drugim kwartale o ponad 10 punktów procentowych do prawie 40 proc. rynku, podczas gdy sprzedaż smartfonów za granicą nieznacznie spadła rok do roku.
Rząd USA twierdzi, że chińska firma jest zagrożeniem bezpieczeństwa narodowego, ponieważ jej sprzęt może być wykorzystany przez Pekin do szpiegowania. Huawei wielokrotnie zaprzeczał tym doniesieniom.
W zeszłym miesiącu założyciel i dyrektor generalny Huawei Ren Zhengfei informował, że wpływ czarnej listy jest gorszy niż oczekiwano. Może to kosztować firmę 30 mld USD przychodów, a sprzedaż Huawei w tym roku i w 2020 może pozostać mniej więcej taka sama jak w 2018 r., na poziomie około 100 mld USD.