Ministerialne „nie” dla reklamy cydru

DI, PAP
opublikowano: 07-08-2014, 00:00

Minister zdrowia nie chce wesprzeć producentów "wina" z jabłek

We wtorek Janusz Piechociński, szef resortu gospodarki, postulował zniesienie zakazu reklamy napojów niskoalkoholowych z jabłek. Pomysł ma już jednego przeciwnika. To Ministerstwo Zdrowia, które uważa, że reklama alkoholu jest „wyjątkowo szkodliwa z punktu widzenia interesu zdrowia publicznego”.

— Jakiekolwiek postulaty zmierzające do liberalizacji przepisów należy uznać za niezgodne z polityką pro zdrowotną — informuje Krzysztof Bąk, rzecznik resortu zdrowia. Dowodem ma być raport dla Komisji Europejskiej.

— W państwach o częściowych ograniczeniach reklamy poziom spożycia napojów alkoholowych jest niższy aż o 16 proc. od spożycia w państwach, w których brak takich ograniczeń — podkreśla Krzysztof Bąk.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu