MIR Trade Polska ma nowego właściciela

DI, PAP
opublikowano: 25-02-2010, 15:23

Należąca do PKP Cargo spółka Cargosped kupiła firmę MIR Trade Polska - umowę podpisano w czwartek w Warszawie. Prezes PKP Cargo Wojciech Balczun powiedział, że to kolejny etap przekształcania PKP Cargo i umacniania pozycji przewoźnika na wschodniej granicy UE.

Cargosped świadczy usługi spedycyjne, obsługuje krajowe i międzynarodowe przewozy kolejowe, morskie, samochodowe i intermodalne (z wykorzystaniem więcej niż jednego środka transportu). MIR Trade Polska specjalizuje się w przeładunkach i spedycji towarów przewożonych koleją przez przejście graniczne Mamonowo-Braniewo.

"To element strategii zmiany koncepcji funkcjonowania PKP Cargo i przekształcenia go w operatora logistycznego" - powiedział Balczun. Dodał, że docelowo Cargosped ma w imieniu PKP Cargo zarządzać przewozami intermodalnymi i infrastrukturą logistyczną.

"W naszym przekonaniu przesunięcie tej części działalności przyczyni się do większej efektywności, poprawy jakości i budowy znacznie lepszej relacji z klientami niż to było do tej pory" - dodał. Przewozy intermodalne Cargosped przejmie od PKP Cargo 1 kwietnia.

Balczun powiedział, że z punku widzenia PKP Cargo lokalizacja terminalu przeładunkowego MIR Trade Polska na granicy z Rosją "ma charakter absolutnie priorytetowy". "Oznacza to dla nas bardzo mocną pozycję na granicy, zabezpieczenie przeładunków towarów masowych, które są przewożone z Federacji Rosyjskiej do Polski. Uwzględniając naszą strategię dotyczącą przejść granicznych, także z Białorusią i Ukrainą ta dzisiejsza inwestycja pozwoli nam znacząco wzmocnić naszą pozycję na granicy Unii Europejskiej" - dodał.

Wiceprezes Cargospedu Stanisław Chrząszcz powiedział PAP, że spółka od początku marca przejmie od PKP Cargo obsługę terminalu w Kobylnicy, następnie w Gliwicach, częściowo w Małaszewiczach. "Jesteśmy w trakcie bardzo zaawansowanej modernizacji i przebudowy terminalu kontenerowego Warszawa-Praga" - dodał. Koszt inwestycji to 7 mln zł. Chrząszcz dodał, że ten terminal ma dla spółki strategiczne znaczenie, np. przeładowuje wypalone paliwo jądrowe z reaktora w Świerku, które jest później transportowane go Gdyni, a stamtąd dalej, do Murmańska

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane