Mistrzowie rynków zagranicznych — pochwalcie się sukcesami

opublikowano: 12-09-2022, 15:19
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

W ponad 30-letniej historii polskiej gospodarki rynkowej nasi przedsiębiorcy nie musieli mierzyć się z tak licznymi wyzwaniami, jak obecnie. Wystarczy wymienić przygasłą, ale nie definitywnie skończoną pandemię COVID-19, wojnę w Ukrainie, galopującą inflację, kryzys paliwowy czy występujące w wielu branżach problemy kadrowe.

Świadomie użyłem słowa „wyzwania”, a nie „problemy”, ponieważ ostatnie miesiące pokazują, że polskie firmy potrafią radzić sobie z trudnościami zarówno na rynku wewnętrznym, jak też za granicą, a często nawet przekuwać je w sukcesy.

Prezentacją sukcesów odnoszonych przez rodzimych przedsiębiorców na rynkach zagranicznych jest właśnie organizowany przez „Puls Biznesu” wspólnie z PwC konkurs Polska Firma — Międzynarodowy Czempion. Dziś zaczynamy przyjmować zgłoszenia do jego 11. edycji.

Z codziennej obserwacji gospodarki, która jest domeną dziennikarzy „Pulsu Biznesu”, a także z rozmów z menedżerami przedsiębiorstw różnych branż działających poza granicami kraju wyłania się obraz polskiego eksportera i inwestora zagranicznego jako firmy monitorującej sytuację rynkową, reagującej na jej zmiany i potrafiącej wykorzystać nadarzające się okazje.

Pandemia i wojna za naszą wschodnią granicą spowodowały pojawienie się w światowej gospodarce wielu okazji, które polskie firmy z powodzeniem wykorzystują. Wystarczy wspomnieć choćby o postępującej deglobalizacji i reshoringu, czyli przenoszeniu zakładów produkcyjnych z Azji, głównie z Chin, do krajów macierzystych. Szansą dla naszych przedsiębiorców jest także rosnąca skłonność do dywersyfikacji źródeł dostaw.

Globalna zmiana w podejściu do prowadzenia działalności gospodarczej w zestawieniu z takimi atutami Polski, jak m.in. położenie geograficzne — jesteśmy najdalej wysuniętym na wschód krajem Unii Europejskiej — oraz nasza dominacja na europejskim rynku transportowo-logistycznym stwarza korzystne warunki do rozwoju eksportu oraz do inwestycyjnej ekspansji za granicą.

Jeżeli tylko rządzący nie utrudnią działania przedsiębiorcom przez wprowadzanie nieprzemyślanych zmian przepisów i obciążeń fiskalnych, będziemy mogli liczyć na dalszy rozwój polskich firm na rynkach zagranicznych.

Tym bardziej warto zaprezentować innym sukcesy już osiągnięte i plany na przyszłość, a temu właśnie służy konkurs Polska Firma — Międzynarodowy Czempion. Promuje on aktywność polskich firm na światowych rynkach i prezentuje te, które przekształcają się w globalne podmioty.

Laureaci konkursu będą mieli okazję do wzmocnienia marki swojej firmy i do szerokiej promocji jej międzynarodowej działalności. Zostaną przedstawieni w „Pulsie Biznesu” na łamach dodatku podsumowującego konkurs oraz zasilą grono ekspertów zapraszanych do udziału w debatach i konferencjach „Pulsu Biznesu”. Ponadto jego zwycięzcy będą mogli we własnych kanałach komunikacji posługiwać się tytułem Polska Firma — Międzynarodowy Czempion.

Zapraszam do udziału w konkursie i wypełniania zgłoszeń na stronie czempioni.pb.pl.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane