Meble, wyroby zbożowe i cukiernicze oraz produkty sektora automotive – to najbardziej obiecujące polskie towary eksportowe. Za granicę trafia jednak masowo także multum innych polskich specjalności: cała masa artykułów spożywczych, okna i drzwi, przeróżne wyroby chemiczne, kosmetyki… Trafiają i znajdują nabywców.
W najnowszym Pulsie Biznesu do słuchania o tym, skąd bierze się to, że polskie firmy tak skutecznie potrafią walczyć o swoje na rynkach eksportowych mówi Ignacy Morawski, dyrektor SpotData. Niebagatelne znaczenie ma tu – jak się okazuje – sąsiedztwo Niemiec. Niemcy to jednak nie tylko sprzymierzeńcy naszego eksportu, ale i… konkurenci. O tym, jak skutecznie z nimi rywalizujemy opowiada reprezentujący branże meblową Michał Strzelecki. O tradycji, na której wyrósł eksport polskich okien i drzwi, mówi zaś Janusz Komurkiewicz z firmy Fakro. Zaś o niebezpieczeństwach, jakie szczególnie teraz czyhają na eksporterów części motoryzacyjnych - Alfred Franke. Pomocą tym, którzy boją się o swoje zagraniczne transakcje służy KUKE. Wiceprezes tej firmy Tomasz Ślagórski jest nawet przekonany, że eksporterem może zostać każda spółka.
Wszystkie odcinki Pulsu Biznesu do słuchania można znaleźć w aplikacjach podcastowych (np. Lecton) oraz na www.pb.pl/dosluchania
© ℗Podpis: Bartłomiej Mayer