Mistrzowska szkoła biznesu

opublikowano: 31-03-2019, 22:00

Doświadczeni menedżerowie z Opolszczyzny podzielą się wiedzą z młodymi przedsiębiorcami z regionu.

Rusza trzecia edycja Programu Mentoringu Biznesowego Województwa Opolskiego. Szefowie spółek z krótkim stażem mogą zgłaszać swój udział w projekcie do 12 kwietnia.

— Przewidujemy minimum pięć spotkań mentorów z ich podopiecznymi, czyli osobami, które zarządzają mikro-, małymi lub średnimi firmami, zarejestrowanymi w województwie opolskim i działającymi na rynku nie dłużej niż pięć lat. Początkujący przedsiębiorcy mogą liczyć również na udział w szkoleniach, warsztatach, a także na doradztwo prawne i networking — wylicza Roland Wrzeciono, dyrektor Opolskiego Centrum Rozwoju Gospodarki (OCRG).

Centrum odpowiada za organizacyjną część projektu. Natomiast jego pomysłodawcą jest Loża Opolska BCC. Przedsięwzięcie wspierają również eksperci Opolskiej Izby Gospodarczej i Izby Gospodarczej „Śląsk”. Do pierwszej edycji programu przystąpiło sześciu doświadczonych menedżerów z woj. opolskiego i 11 młodych przedsiębiorców, natomiast do drugiej tury — odpowiednio: ośmiu mentorów i dziewięciu podopiecznych. Warto podkreślić, że uczestnicy projektu nie ponoszą żadnych kosztów, a dzielący się wiedzą menedżerowie nie otrzymują żadnego wynagrodzenia. Jedyną ich korzyścią jest nawiązanie relacji biznesowych z maluchami z regionu. Pomysł chwali m.in. Bartosz Jemioł, właściciel firmy Taturo, produkującej ubranka dziecięce.

— Kiedy dostałem się do programu, usłyszałem od swojej rodziny, że lepszą opcją dla mnie byłoby otrzymanie dotacji. Jestem pewien, że wiedza, którą zdobyłem podczas warsztatów, jest znacznie cenniejsza od grantu — opowiada Bartosz Jemioł.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Inna uczestniczka programu, Justyna Lenc, właścicielka firmy usługowej Spawaczka.pl, chciałaby ponownie przystąpić do programu.

— Gdybym mogła jeszcze raz uczestniczyć w projekcie, to na pewno bym to zrobiła i wyniosła z niego jeszcze więcej — ocenia Justyna Lenc.

Wtóruje jej Łukasz Kunert, szef firmy Multitex, produkującej tekstylia i artykuły dziecięce.

— Ten program dał mi dużo więcej pewności siebie. Mój mentor przekonał mnie, że można mieć spokój, prowadząc działalność gospodarczą. Polecam ten projekt wszystkim młodym przedsiębiorcom, jeśli tylko potrafią się uczyć, mają otwartą głowę, nie boją się zmian i nowości — podkreśla Łukasz Kunert.

Mentorami trzeciej edycji programu są m.in.: Kornelia Tomala, członek zarządu i dyrektor ds. eksportu firmy Multiserwis, Katarzyna Rudzińska, dyrektor ds. personalnych w Zakładach Produkcyjnych Nutricia, Andrzej Balcerek, członek rady nadzorczej Górażdże Cement i właściciel firmy AB Coaching oraz Andrzej Drosik, dyrektor przemysłowy w Zakładach Produkcyjnych Nutricia.

— Przedstawiciele biznesu francuskiego, niemieckiego, holenderskiego czy duńskiego już dawno doszli do wniosku, że warto się wspierać. W Polsce wciąż pokutuje przekonanie, że najbliższe otoczenie gospodarcze należy traktować jak konkurencję. Tymczasem każda ze stron może tylko zyskać, gdy działa razem — konkluduje Andrzej Drosik.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Polecane