BMW i Daimler, dwaj najwięksi na świecie producenci samochodów luksusowych, zanotowali największe wzrosty w sprzedaży aut w Europie. BMW zanotowało wzrost o 29 proc., do 73,6 tys. sztuk. Sprzedaż Daimlera urosła o 12 proc., do 73,7 tys. aut. Największy wpływ na wyniki mieli klienci z Polski (+ 18 proc.), Rumunii (+ 11 proc.) oraz Czech (+10 proc.). W październiku łączna sprzedaż samochodów na Starym Kontynencie wyniosła 1,32 mln sztuk. To o 5,5 proc. więcej niż rok wcześniej. W ciągu dziesięciu miesięcy nabywców znalazło 13,6 mln samochodów, o 1,2 proc. więcej niż w 2006 r.
Oba koncerny nastawiają się obecnie na rynki nowych krajów członkowskich Unii, gdzie sprzedaż aut ogółem wzrosła średnio o 12 proc.