Młodość dodała skrzydeł Lechpolowi

opublikowano: 17-01-2017, 13:24

Po trzech latach stagnacji garwoliński producent elektroniki wrzucił wyższy bieg. Ubiegły rok zamknął 145 mln zł przychodów. To o 10 proc. więcej niż rok wcześniej.

W garwolińskim producencie elektroniki, którego najważniejszą marka jest Kruger&Matz ubiegły rok stał pod znakiem zmiany pokoleniowej. W maju założyciel firmy Zbigniew Leszek przekazał ster trzem synom: Michałowi, Mariuszowi i Marcinowi. Bracia Leszek szybko osiągnęli pierwszy sukces. Udało im się przełamać trzyletnia stagnacje wyników, dzięki czemu firma zamknęła ubiegły rok wzrostem sprzedaży o 10 proc. Jej przychody wyniosły 145 mln zł. To najwyższy wynik w historii Lechpolu. 

Zobacz także

Duża w tym zasługa głównej marki garwolińskiej firmy. Sprzedaż elektroniki Kruger&Matz poszła w górę o 50 proc. i wygenerowała 45 mln zł przychodów. O 120 proc. poprawiła się także marża na sprzedaży, która wyniosła 9,7 mln zł. 

Wzrost sprzedaży był związany z wejściem w nowe kategorie produktowe. Wcześniej marka Kruger&Matz kojarzyła się głównie z budżetowymi smartfonami, które generowały ok. 40 proc. sprzedaży. W ubiegłym roku siłą napędową firmy były produkty związane z rynkiem RTV, głównie telewizory, który po wzroście o 350 proc. stały się drugą najważniejszą kategorią produktową w ofercie Lechpolu. Trzecie miejsce zajmują tablety. Pod koniec roku spółka wprowadziła do sprzedaży pierwsze laptopy i głośniki bezprzewodowe. 

- Mimo dobrych wyników był to dla nas bardzo trudny i wymagający rok. W pierwszej jego połowie borykaliśmy się z wyprzedażą starszych technologicznie i przynoszących straty produktów oraz likwidacją nierentownych części biznesu. Druga połowa roku stała pod znakiem poszerzenie oferty i  pracy nad poprawą kanałów dystrybucji – mówi Michał Leszek. 

Podkreśla, że firma mocno inwestuje w rozwój nowych produktów, takich jak np. laptopy z wyższej półki cenowej.  

- Wierzę, że prawdziwy skok kwantowy w obrotach i zyskach dopiero przed nami –  twierdzi Michał Leszek. 

Innym obszarem inwestycji garwolińskiej firmy jest ekspansja zagraniczna. Obecnie produkty Kruger&Matz dostępne są m.in. w Rumunii, Niemczech, Holandii, Belgii, Czechach, Słowacji, Ukrainie, Węgrzech oraz Bułgarii. W tym roku Lechpol zamierza wejść na rynek brytyjski i kontynuować rozwój biznesu w Rumunii.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane