Młodzi zdolni wybierają innowacyjnych pracodawców

opublikowano: 13-02-2013, 00:00

Pokolenie Y chce pracować w innowacyjnych firmach. Szefowie, którzy na nią postawią, zatrzymają u siebie talenty.

Kluczowym czynnikiem rozwoju biznesu dla 78 proc. pracowników z pokolenia Y, czyli urodzonych po 1982 r., jest innowacyjność — wynika z badania „Millennial Innovation Survey” przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte w 18 krajach świata na grupie 4982 respondentów. Aż 87 proc. badanych uważa, że sukces w biznesie powinien być mierzony właśnie poziomem innowacji, a nie tylko wynikami finansowymi. Siedmiu na dziesięciu badanych jest zdania, że innowacje w biznesie mają przełożenie na rozwój społeczny, a 36 proc. wymienia poprawę sytuacji społecznej jako jeden z priorytetowych celów biznesowych. Dodatkowo młodzi ludzie uważają, że biznes który musi dokonywać ciągłych innowacji, ma większy wpływ na społeczeństwo (45 proc.) niż władza publiczna (18 proc.) oraz ośrodki akademickie i naukowe (17 proc.). Najbardziej innowacyjnym sektorem są dla nich TMT — technologie, media i telekomunikacja, dobra i usługi konsumpcyjne oraz produkcja, a najmniej szkolnictwo, energetyka, władze centralne oraz sektor finansowy.

Aż dwie trzecie badanych przy wyborze miejsca zatrudnieniakieruje się właśnie innowacyjnością firmy. Jednak tylko co czwarty respondent chwali swojego szefa za dostateczne wsparcie jego innowacyjnego podejścia do pracy. Najczęstszą przyczyną krótkowzroczności zarządów i menedżerów jest brak pieniędzy i w dalszym ciągu konserwatywne podejście do biznesu.

— Wyniki ankiety pokazują rozbieżność pomiędzy oczekiwaniami młodych ludzi a rzeczywistością, z którą stykają się w codziennej pracy. Pracodawcy powinni z uwagą przyjrzeć się tym wynikom. Ci, którzy tego nie zrobią, narażają się na utratę największych talentów — twierdzi Magdalena Jończak, dyrektor w dziale konsultingu w Deloitte.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu