Urodzonemu 14 stycznia 1997 r. „Pulsowi Biznesu” najbliższy jubileusz trafi się zatem za dwa lata. Dzisiaj obchodzimy natomiast urodziny nieokrągłe, ale wyjątkowe — osiemnastkę! Zgodnie z polskim Kodeksem cywilnym właśnie w tym dniu obywatel zyskuje pełną zdolność do czynności prawnych, w tym m.in. czynne prawo wyborcze oraz nieskrępowaną możliwość prowadzenia działalności gospodarczej. Na tylnej okładce nawiązujemy do tego stylizowanym, wystawionym z dzisiejszą datą, dorosłym dowodem osobistym „PB” najnowszego wzoru.
Dla podmiotu działającego na rynku medialnym obchody osiemnastki to oczywiście jedynie symbol. Założona przez doświadczony szwedzki koncern Bonnier w celu wydawania „PB” spółka Bonnier Business Polska przecież już od chwili rejestracji nabyła wynikające z Kodeksu handlowego (od 2001 r. — Kodeksu spółek handlowych) prawa oraz przyjęła wszelkie obowiązki. W tym obszarze 18. urodziny absolutnie niczego nie zmieniają. Jeśli przypominamy o nich Czytelnikom, to ze względu na okoliczność zapisaną w tytule.
Dziennik „Puls Biznesu” to najstarszy, ale obecnie tylko jeden z kilku polskich produktów grupy Bonnier.
Wprowadzając na nieznany rynek nowy tytuł gospodarczy, wzorowany na szwedzkim „Dagens Industri”, wydawca postępował rozważnie. Przez półtora roku „PB” ukazywał się we wtorki i czwartki, a dziennikiem staliśmy się dopiero po okrzepnięciu jesienią 1998 r. Wersja papierowa jest wciąż ta sama, ale na pewno nie taka sama. Przez 18 lat elementem najbardziej stałym okazał się… łososiowy papier, szata graficzna zmieniła się bowiem kilkakrotnie. Miarą nowoczesności jest jednak nie tylko udoskonalanie treści, tytułowego logo oraz kroju czcionki — należymy do awangardy polskiego rynku prasowego w kategorii wprowadzania nowych form dotarcia do Czytelników. Razem z wersją prasową na markę „PB” zgodnie pracują także młodsze: elektroniczna, internetowa i tabletowa. Efekt synergii daje rownież współpraca uzupełniających się podmiotów spółki Bonnier Business Polska, w tym działu organizującego fachowe konferencje i szkolenia, branżowego dwutygodnika „Puls Medycyny” oraz kolorowego magazynu „PB Weekend”. Flagowym okrętem wydawnictwa niezmiennie pozostaje jednak osiemnastolatek, pulsujący zarówno dla firm znacznie od nas starszych, jak i bardzo wielu młodszych — dla całej polskiej gospodarki.
TOMASZ SIEMIENIEC, redaktor naczelny od 2009 r.