Młodzież podróżuje po Polsce

[MAG]
opublikowano: 05-03-2012, 00:00

Kompas, organizator obozów, pobił wlutym rekord iliczy w tym roku na mocny wzrost przychodów.

O 116 proc. wzrosła w lutym sprzedaż Biura Turystyki Aktywnej Kompas (BTA Kompas) z Gdańska.

— Zazwyczaj sprzedaż w segmencie młodzieżowym rozpoczynała się w okolicy kwietnia. W tym roku mamy ponad dwumiesięczne przyspieszenie. Już styczeń był ciekawy, ale wyniki lutego są nawet dla nas miłym zaskoczeniem — mówi Kuba Marjański, dyrektor ds. turystyki w BTA Kompas.

Największym zainteresowaniem cieszą się twórcze obozy artystyczne Interkamp. Aż 15 proc. sprzedaży z tej oferty stanowiły obozy dla najmłodszych (8-12 lat).

Zdaniem BTA Kompas, w tej chwili najważniejszym elementem wyjazdu wakacyjnego nie jest miejsce za granicą, za które trzeba zapłacić dwa — trzy raz więcej, tylko program, nasycenie i atrakcyjność.

BTA Kompas zanotowało wzrost o 137 proc. sprzedaży oferty zimowej na ferie i liczy na 30-procentowy wzrost sprzedaży oferty letniej. W tym roku prognozuje, że obroty wzrosną z 10 mln zł do 13,5 mln zł.

W czerwcu 2011 r. Ministerstwo Edukacji Narodowej informowało, że wakacje szkolne rozpoczęło 5 mln dzieci i młodzieży.

Instytut Badań Opinii Homo Homini podał, że na wakacje nie wyjedzie trzy czwarte dzieci. 7 proc. miało pojechać na obóz lub kolonię, niecałe 6 proc. wyjechać z przyjaciółmi, a 5 proc. — udać się do rodziny.

526

mln zł Tak eksperci szacują wartość rynku obozowo-kolonijnego (średnia wartość rezerwacji to 1500 zł, w 2011 r. wyjechało 350,8 tys. dzieci i młodzieży)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: [MAG]

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu