MNI zarabia punkty u analityków Millennium

Sebastian Gawłowski
opublikowano: 05-07-2007, 00:00

Kurs telekomunikacyjnej spółki skoczył wczoraj do góry o 5,2 proc. po odtajnieniu pozytywnej rekomendacji wydanej przez Millennium DM. Analitycy wycenili jeden walor na 8,3 zł i wydali zalecenie „kupuj”. W dniu wydania analizy za akcję MNI płacono 6 zł.

Strategicznym segmentem działalności firmy jest świadczenie telekomunikacyjnych usług dodanych. Drugi pod względem udziału w przychodach segment działalności (telekomunikacja stacjonarna) oraz wdrażany projekt MVNO mają służyć zwiększaniu przychodów i wzrostowi marż z usług medialnych. W ocenie Millennium DM, uzyskanie licznej bazy klientów poprawi istotnie dynamikę i rentowność sprzedaży usług medialnych dzięki ominięciu wysokich prowizji płaconych operatorom telekomunikacyjnym przy sprzedaży usług dodanych. Spółka nie będzie dodatkowo angażować się w wysokie nakłady inwestycyjne. Chce wykorzystać obce marki o dużej rozpoznawalności rynkowej oraz sieci dystrybucji partnera, co zminimalizuje koszty reklamy i sprzedaży. Wcześniej zapowiadała, że nie wyklucza mariażu chociażby z jedną z sieci hipermarketów.

MNI prognozuje, że osiągnie w 2007 r. 50 mln zł zysku na poziomie EBITDA i 180 mln zł przychodów. Nie zmieniła szacunków, mimo że zamiast Petrotela kupiła grupę medialną Telestar. Firma ta kontroluje kanał telewizyjny i niedawno przejęła spółki multimedialne na rynku brytyjskim. Akwizycja, która oznacza dla spółki wejście na rynek mediów elektronicznych, uzupełnia profil działalności emitenta.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sebastian Gawłowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy