Czytasz dzięki

Mniej chętnych na auta użytkowe

opublikowano: 09-02-2020, 22:00

W styczniu 2020 r. zarejestrowano w Polsce tylko 4,4 tys. nowych samochodów dostawczych (o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t) — wynika z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, przeanalizowanych przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

W styczniu rok wcześniej rejestracji było o 18,3 proc. (989 szt.) więcej. W związku z tym analitycy Samaru szacują, że w całym 2020 r. urzędy wydadzą tablice dla 65 tys. nowych aut dostawczych. Jeśli prognozy się sprawdzą, będzie to oznaczać poważny spadek zainteresowania autami dostawczymi. Rok wcześniej Polacy kupili ich 69,9 tys.

Zobacz więcej

AdobeStock

W styczniu 2020 r. z 10 pierwszych marek na liście rankingowej osiem zanotowało spadek rejestracji r/r — największy dotknął Volkswagena (ponad 46 proc.). Lepsze niż rok temu wyniki odnotowały jedynie dwie marki: Mercedes (o ponad 28 proc. ) i Toyota (o 22,5 proc.). Tytuł lidera rynku w styczniu 2020 r. uzyskało Renault. Klienci kupili i zarejestrowali 640 aut tej marki. Na pozycji wicelidera znalazł się Mercedes (618 rejestracji). Trzecie miejsce należy do Forda (572). Zeszłoroczny lider — Fiat — jest dopiero na czwartej pozycji. Najczęściej kupowanymi modelami aut dostawczych w pierwszych czterech tygodniach 2020 r. były: Renault master, Mercedes sprinter i Fiat ducato.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane