Mniej hipermarketów Tesco

opublikowano: 30-07-2019, 22:00

Brytyjska sieć skoncentruje się na mniejszych sklepach. Część hipermarketów sprzeda, resztę zmniejszy.

Handel wielkopowierzchniowy w Polsce przestał się opłacać Brytyjczykom. W połowie lipca pisaliśmy, że Tesco sprzeda pięć hipermarketów „międzynarodowemu inwestorowi”, a kilka innych zamknie. Teraz sieć oficjalnie poinformowała pracowników, że skupi się na mniejszych sklepach, które notują lepsze wyniki, i jest „na etapie finalizacji umów sprzedaży ośmiu dużych hipermarketów”. Pozostałe duże sklepy mają być przebudowane do formatu „hipermarketukompaktowego”, co oznacza, że już od sierpnia ich asortyment będzie redukowany.

— Decyzja, by skupić się na mniejszych formatach, odzwierciedla zmieniające się oczekiwania polskich klientów i trendy na rynku detalicznym. Nasze hipermarkety kompaktowe i supermarkety będą cały czas oferować bogaty wybór produktów spożywczych, marki odzieżowej F&F czy sezonowych produktów przemysłowych — mówi Matt Simister, prezes Tesco w Europie Środkowej.

Tesco w ostatnim roku finansowym (kończącym się w lutym) zamknęło w Polsce 62 sklepy, głównie w formacie supermarketowym. Łącznie ma już około 100 placówek mniej niż w okresienajwiększego rozkwitu, gdy prowadziło w Polsce ponad 450 sklepów. Przełożyło się to na spadek przychodów — w ostatnim roku były o 9,2 proc. niższe i sięgnęły 9,61 mld zł. Ogłoszone w tym roku zamknięcia hipermarketów oraz centrum dystrybucyjnego pod Poznaniem wiążą się z dużymi redukcjami zatrudnienia — z pracą w Tesco pożegnać się ma blisko 1,5 tys. osób. Działająca w brytyjskiej sieci Solidarność jest w sporze zbiorowym z pracodawcą, który odmówił podwyżek pozostałym pracownikom.

„W sklepach w Polsce nie podejmuje się działań, które podniosłyby sprzedaż, a co za tym idzie — zysk” — podawała Solidarność.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy