Mniej kontenerów z i do Azji

Marci Bołtryk
opublikowano: 2015-09-09 22:00

Jak donosi portal Wnp.pl, spada wielkość przewozów kontenerowych między Azją i Europą — w lipcu 2015 r. o 7,1 proc. (rok do roku).

Oznacza to, że na tej trasie przewieziono wtedy 1,3 mln kontenerów. Najbardziej znaczący spadek dotyczy transportu z Azji do Europy Północnej. Licząc od Le Havre do St. Petersburga (także do DCT Gdańsk), przeładowano w lipcu 860 tys. TEU, czyli o 9,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Spadek ma być konsekwencją spowolnienia chińskiej gospodarki, a także osłabienia gospodarki strefy euro oraz embarga w handlu z Rosją. W sumie w pierwszym półroczu 2015 przetransportowano na linii Wschód — Zachód 8,6 mln TEU, czyli o 4,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Do i z portów Europy Północnej przewieziono 5,6 mln TEU (spadek o 4,5 proc.) W serwisach z Azji do portów zachodniej części Morza Śródziemnego przewieziono 1,5 mln TEU (o 5,2 proc. mniej), a do portów wschodniej części tego akwenu i Morza Czarnego — 1,6 mln TEU (o 4,6 proc. mniej).