Mocny koniec roku Biedronki

Ostatni kwartał ubiegłego roku był dla dyskontowej Biedronki, największego gracza na polskim rynku spożywczym, najlepszym od dłuższego czasu.

Jeronimo Martins, właściciel sieci, ogłosił, że osiągnęła ona 3,8-procentowy wzrost kluczowego wskaźnika dla branży, czyli sprzedaży LFL (na tej samej powierzchni co rok wcześniej). Oznacza to, że klienci starych sklepów wydawali w nich więcej, mimo minimalnego wzrostu cen żywności w ostatnich miesiącach roku.

To dla Biedronki najlepszy rezultat na poziomie LFL od trzeciego kwartału 2013 r. W całym 2015 r. dynamika LFL sięgnęła 3,2 proc., a łączna sprzedaż sieci wyniosła 9,2 mld EUR, czyli około 38,5 mld zł. Biedronka zakończyła rok z 2667 placówkami w całej Polsce. Przez 12 miesięcy otworzyła 102 sklepy, zamykając 22.

Na tle rynku to bardzo dużo, ale warto przypomnieć, że jeszcze w 2013 r. władze sieci deklarowały, że do końca 2015 r. będą miały 3 tys. sklepów, otwierając ponad 300 placówek rocznie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Mocny koniec roku Biedronki