Jeronimo Martins, właściciel sieci, ogłosił, że osiągnęła ona 3,8-procentowy wzrost kluczowego wskaźnika dla branży, czyli sprzedaży LFL (na tej samej powierzchni co rok wcześniej). Oznacza to, że klienci starych sklepów wydawali w nich więcej, mimo minimalnego wzrostu cen żywności w ostatnich miesiącach roku.
To dla Biedronki najlepszy rezultat na poziomie LFL od trzeciego kwartału 2013 r. W całym 2015 r. dynamika LFL sięgnęła 3,2 proc., a łączna sprzedaż sieci wyniosła 9,2 mld EUR, czyli około 38,5 mld zł. Biedronka zakończyła rok z 2667 placówkami w całej Polsce. Przez 12 miesięcy otworzyła 102 sklepy, zamykając 22.
Na tle rynku to bardzo dużo, ale warto przypomnieć, że jeszcze w 2013 r. władze sieci deklarowały, że do końca 2015 r. będą miały 3 tys. sklepów, otwierając ponad 300 placówek rocznie.