Model Google Analytics przenieśli do świata rzeczywistego

opublikowano: 20-05-2021, 16:53

Spółka Placeme, która śledzi zachowanie i natężenie ruchu klientów w przestrzeni offline zyskała kapitał na rozwój. Trafiła do portfela funduszu bValue.

Start-up Placeme zamknął inwestycyjną rundę seed i pozyskał 2 mln zł. Rozwijany przez firmę koncept technologiczny i strategia rozwoju biznesowego przekonały przedstawicieli rodzimego funduszu venture capital bValue. Kapitał przeznaczony zostanie na rozwój produktów oraz działalność spółki poza Polską. Spółka na celownik bierze rynki: francuski i niemiecki.

Nie jest to pierwsza pozyskana przez firmę inwestycja, wcześniej korzystała z finansowania od inwestorów portugalskich (start-up ma polskie i portugalskie korzenie).

Placeme rozwija technologiczne narzędzia, które zbierają dane o zachowaniu konsumentów w świecie realnym. Informacje pozyskiwane są m.in. z urządzeń mobilnych klientów. Na ich podstawie odbiorcy mogą tworzyć profile konsumentów, przewidywać zachowanie grup potencjalnych nabywców produktów i usług, a tym samym optymalizować własne działania sprzedażowe, marketingowe czy te związane z rozwojem sieci handlowych.

Przedstawiciele spółki mówią, że platforma bazuje na koncepcie zbliżonym do Google Analytics, ale odnosi się do dla świata rzeczywistego.

Klient poza siecią
Klient poza siecią
Znaczna część sprzedaży odbywa się stacjonarnie, a dla tego obszaru brakowało odpowiednich narzędzi analitycznych - twierdzi Hubert Guzera, prezes i współzałożyciel start-upu Placeme.
materiały prasowe

- Dostarczamy dane z milionów urządzeń mobilnych, łączymy je z setkami innych zestawów danych i analizujemy sposób interakcji ludzi ze sklepami i punktami usługowymi – wyjaśnia Hubert Guzera, prezes Placeme.

Zdaniem Marcela Animuckego, przedstawiciela bValue, tego rodzaju rozwiązania zyskują na znaczeniu zwłaszcza teraz, w dobie pandemii, gdy zmianie ulegają nawyki i zachowania osób kupujących w sklepach stacjonarnych.

Po produkty Placeme sięgnęło już kilka znanych marek, m.in. Carrefour, P&G, Coca-Cola, Adidas, PKO Bank Polski.

Okiem praktyka
Między handlem online a offline
Tomasz Chłodecki
prezes Justtag Group

Na rynku rozwiązań marketingowo-analitycznych dedykowanych dla kategorii retail obserwujemy szybki powrót do normalności. W Justtag Group m.in. realizujemy raporty ROPO badające, kto zobaczył reklamę w internecie, a następnie odwiedził sklep stacjonarny, dzięki czemu możemy kreować zachowania konsumentów. Produkt ten skutecznie sprzedawaliśmy w okresie pandemii, jednak dziś do grona naszych klientów powracają wszystkie te marki, które ponownie otworzyły tradycyjne punkty sprzedaży w ostatnich tygodniach.

Chęć optymalizacji wydatków reklamowych, lepszej analityki zachowań konsumentów w świecie offline i online pozostaje w cenie. Ten trend widzimy także na skalę regionalną. Jednak kluczem na tym rynku pozostaje niezmiennie odpowiedź na pytanie jaką wartość daje markom wiedza pozyskana dzięki technologii i danym? Czy pozyskane informacje przełożą się na wyższą efektywność biznesową? Na tym rynku będą umacniać się tylko podmioty, które udowodnią, że mogą odpowiedzieć twierdząco na te pytania.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANB

Polecane