Start-up Placeme zamknął inwestycyjną rundę seed i pozyskał 2 mln zł. Rozwijany przez firmę koncept technologiczny i strategia rozwoju biznesowego przekonały przedstawicieli rodzimego funduszu venture capital bValue. Kapitał przeznaczony zostanie na rozwój produktów oraz działalność spółki poza Polską. Spółka na celownik bierze rynki: francuski i niemiecki.
Nie jest to pierwsza pozyskana przez firmę inwestycja, wcześniej korzystała z finansowania od inwestorów portugalskich (start-up ma polskie i portugalskie korzenie).
Placeme rozwija technologiczne narzędzia, które zbierają dane o zachowaniu konsumentów w świecie realnym. Informacje pozyskiwane są m.in. z urządzeń mobilnych klientów. Na ich podstawie odbiorcy mogą tworzyć profile konsumentów, przewidywać zachowanie grup potencjalnych nabywców produktów i usług, a tym samym optymalizować własne działania sprzedażowe, marketingowe czy te związane z rozwojem sieci handlowych.
Przedstawiciele spółki mówią, że platforma bazuje na koncepcie zbliżonym do Google Analytics, ale odnosi się do dla świata rzeczywistego.

- Dostarczamy dane z milionów urządzeń mobilnych, łączymy je z setkami innych zestawów danych i analizujemy sposób interakcji ludzi ze sklepami i punktami usługowymi – wyjaśnia Hubert Guzera, prezes Placeme.
Zdaniem Marcela Animuckego, przedstawiciela bValue, tego rodzaju rozwiązania zyskują na znaczeniu zwłaszcza teraz, w dobie pandemii, gdy zmianie ulegają nawyki i zachowania osób kupujących w sklepach stacjonarnych.
Po produkty Placeme sięgnęło już kilka znanych marek, m.in. Carrefour, P&G, Coca-Cola, Adidas, PKO Bank Polski.
Na rynku rozwiązań marketingowo-analitycznych dedykowanych dla kategorii retail obserwujemy szybki powrót do normalności. W Justtag Group m.in. realizujemy raporty ROPO badające, kto zobaczył reklamę w internecie, a następnie odwiedził sklep stacjonarny, dzięki czemu możemy kreować zachowania konsumentów. Produkt ten skutecznie sprzedawaliśmy w okresie pandemii, jednak dziś do grona naszych klientów powracają wszystkie te marki, które ponownie otworzyły tradycyjne punkty sprzedaży w ostatnich tygodniach.
Chęć optymalizacji wydatków reklamowych, lepszej analityki zachowań konsumentów w świecie offline i online pozostaje w cenie. Ten trend widzimy także na skalę regionalną. Jednak kluczem na tym rynku pozostaje niezmiennie odpowiedź na pytanie jaką wartość daje markom wiedza pozyskana dzięki technologii i danym? Czy pozyskane informacje przełożą się na wyższą efektywność biznesową? Na tym rynku będą umacniać się tylko podmioty, które udowodnią, że mogą odpowiedzieć twierdząco na te pytania.