Model Google Analytics przenieśli do świata rzeczywistego

Anna BełcikAnna Bełcik
opublikowano: 2021-05-20 16:53

Spółka Placeme, która śledzi zachowanie i natężenie ruchu klientów w przestrzeni offline zyskała kapitał na rozwój. Trafiła do portfela funduszu bValue.

Start-up Placeme zamknął inwestycyjną rundę seed i pozyskał 2 mln zł. Rozwijany przez firmę koncept technologiczny i strategia rozwoju biznesowego przekonały przedstawicieli rodzimego funduszu venture capital bValue. Kapitał przeznaczony zostanie na rozwój produktów oraz działalność spółki poza Polską. Spółka na celownik bierze rynki: francuski i niemiecki.

Nie jest to pierwsza pozyskana przez firmę inwestycja, wcześniej korzystała z finansowania od inwestorów portugalskich (start-up ma polskie i portugalskie korzenie).

Placeme rozwija technologiczne narzędzia, które zbierają dane o zachowaniu konsumentów w świecie realnym. Informacje pozyskiwane są m.in. z urządzeń mobilnych klientów. Na ich podstawie odbiorcy mogą tworzyć profile konsumentów, przewidywać zachowanie grup potencjalnych nabywców produktów i usług, a tym samym optymalizować własne działania sprzedażowe, marketingowe czy te związane z rozwojem sieci handlowych.

Przedstawiciele spółki mówią, że platforma bazuje na koncepcie zbliżonym do Google Analytics, ale odnosi się do dla świata rzeczywistego.

Klient poza siecią
Klient poza siecią
Znaczna część sprzedaży odbywa się stacjonarnie, a dla tego obszaru brakowało odpowiednich narzędzi analitycznych - twierdzi Hubert Guzera, prezes i współzałożyciel start-upu Placeme.
materiały prasowe

- Dostarczamy dane z milionów urządzeń mobilnych, łączymy je z setkami innych zestawów danych i analizujemy sposób interakcji ludzi ze sklepami i punktami usługowymi – wyjaśnia Hubert Guzera, prezes Placeme.

Zdaniem Marcela Animuckego, przedstawiciela bValue, tego rodzaju rozwiązania zyskują na znaczeniu zwłaszcza teraz, w dobie pandemii, gdy zmianie ulegają nawyki i zachowania osób kupujących w sklepach stacjonarnych.

Po produkty Placeme sięgnęło już kilka znanych marek, m.in. Carrefour, P&G, Coca-Cola, Adidas, PKO Bank Polski.

Okiem praktyka
Między handlem online a offline
Tomasz Chłodecki
prezes Justtag Group

Na rynku rozwiązań marketingowo-analitycznych dedykowanych dla kategorii retail obserwujemy szybki powrót do normalności. W Justtag Group m.in. realizujemy raporty ROPO badające, kto zobaczył reklamę w internecie, a następnie odwiedził sklep stacjonarny, dzięki czemu możemy kreować zachowania konsumentów. Produkt ten skutecznie sprzedawaliśmy w okresie pandemii, jednak dziś do grona naszych klientów powracają wszystkie te marki, które ponownie otworzyły tradycyjne punkty sprzedaży w ostatnich tygodniach.

Chęć optymalizacji wydatków reklamowych, lepszej analityki zachowań konsumentów w świecie offline i online pozostaje w cenie. Ten trend widzimy także na skalę regionalną. Jednak kluczem na tym rynku pozostaje niezmiennie odpowiedź na pytanie jaką wartość daje markom wiedza pozyskana dzięki technologii i danym? Czy pozyskane informacje przełożą się na wyższą efektywność biznesową? Na tym rynku będą umacniać się tylko podmioty, które udowodnią, że mogą odpowiedzieć twierdząco na te pytania.