Modowa marka Victorii Beckham nadal pod kreską

opublikowano: 27-11-2019, 13:09

Modowy biznes znanej celebrytki Victorii Beckham znów wygenerował stratę. Po dziesięciu latach od uruchomienia firma nadal jest nierentowna.

W roku finansowym 2018 strata wyniosła bagatela 12,3 mln funtów. Co gorsze, zmniejszyła się również sprzedaż, spadając o 16 proc. do 35 mln GBP. Szczególnie w przypadku przychodów można mówić o rozczarowaniu, gdyż do tej pory miały one tendencję wzrostową. Zdaniem prezesa Ralpha Toledano, nie można jednak mówić o zaskoczeniu.

Victoria Beckham
Zobacz więcej

Victoria Beckham fot. Image Press / BACKGRID / Forum

Wyniki były zgodne z oczekiwaniami, liczyliśmy się ze stratą. Naszym celem jest jak najszybsze osiągnięcie rentowności - powiedział Toledano w wywiadzie dla „Business of Fashion”.

Victoria Beckham, prywatnie żona byłego reprezentanta Anglii w piłce nożnej, Davida, oraz członkini znanego grils bandu „Space girls” uruchomiła swoją markę w 2008 r. z kolekcją luksusowych sukienek, a obecnie sprzedaje modę i akcesoria w ponad 400 sklepach na całym świecie. Choć projekty i finalne wyroby sygnowane przez spółkę Victoria Beckham Limited cieszą się dobrą opinią, zarówno krytyków, jak i klientów, marka ma problemy finansowe. Po ponad dziesięciu latach na rynku firma nadal jest nierentowna. Próbuje wyjść na prostą m.in. poprzez dywersyfikację, wprowadzając własną gamę kosmetyków, nawiązując współpracę z Reebok i obniżając ceny.

Victoria kontroluje interesy wraz ze swoim mężem i byłą gwiazdą Manchesteru United Davidem Beckhamem za pośrednictwem ich firmy Beckham Brands Holdings. Ale i ona ostatnio nie ma powodów do zadowolenia. W 2018 r. odnotowała swoją pierwszą roczną stratę netto w wysokości 1,6 mln GBP, podczas gdy rok wcześniej wypracowała zysk w kwocie 12,3 mln GBP.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk. BBC

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu