Ministerstwo Obrony analizuje trzy oferty kołowego transportera opancerzonego, którego dostawy mają się rozpocząć w 2004 r. W przetargu zaoferowano ośmiokołowe transportery Piranha III, produkowane przez szwajcarską firmę Mowag, należącą od niedawna do General Motors; Pandur produkcji austriackiej firmy Steyr i fiński transporter AMV zakładów Patria.
- Otworzyliśmy trzy oferty, które teraz są poddawane wnikliwej analizie - powiedział Janusz Zemke, wiceminister obrony.
Polskie wojsko ma otrzymać 690 (nie jak wcześniej planowano 1000) transporterów - 400 w wersji bojowej, wyposażonych w armatę lub karabin, i 290 wozów dowodzenia, rozpoznania, zaopatrzenia i ewakuacji medycznej.
We wtorek MON ujawniło, że różnice w ofertach wartego około 1 mld USD przetargu sięgają 2 mld zł.
Warunkiem postawionym w przetargu było, by pojazd, który go wygra, był produkowany w polskich zakładach zbrojeniowych. Polskimi partnerami zagranicznych oferentów są Huta Stalowa Wola, OBRUM Gliwice i Wojskowe Zakłady Mechaniczne w Siemianowicach Śląskich.
ONO