Motel One zadomawia się w Polsce

Anna BełcikAnna Bełcik
opublikowano: 2019-07-21 22:00

Pierwszy w Warszawie hotel międzynarodowej sieci przyjmuje już gości. Na tym nie koniec, rozrysowywany jest już projekt kolejnego.

Na hotelowej mapie stolicy wyrósł nowy punkt — w lipcu otwarto Motel One Warszawa- Chopin. Zlokalizowany został na ul. Tamka, naprzeciwko Narodowego Instytutu i Muzeum Fryderyka Chopina, co stało się pretekstem nie tylko do nazwy, ale także aranżacji wnętrz. Wizerunek kompozytora wita gości już przy recepcji. A rozlokować mogą się oni w ponad 300 pokojach o standardowej powierzchni ok. 16 m kw.

W PRZYSZŁOŚCI:
W PRZYSZŁOŚCI:
Sieć Motel One na razie postawiła na Warszawę, biznesowe centrum Polski, ale Bartosz Dobrowolski, dyrektor Motel One Warszawa-Chopin, zaznacza, że na bieżąco analizowany jest także potencjał Krakowa, Wrocławia, Poznania.
Fot. ARC

Niemiecki właściciel sieci Motel One dostrzegł hotelowy potencjał Warszawy i już się szykuje do oddania w użytkowanie gości kolejnych ok. 500 pokoi. Drugi hotel tej marki powstanie w samym centrum miasta, przy ul. Emilii Plater. Otwarty ma zostać za 3-4 lata. Zachętą dla inwestora — jak zapewnia Bartosz Dobrowolski, dyrektor Motel One Warszawa-Chopin — jest szybki wzrost gospodarczy stolicy, przyciągającej coraz więcej międzynarodowych i lokalnych firm, co unaocznia m.in. podaż nowych powierzchni biurowych.

— Motel One jest budżetową siecią hotelową nastawioną głównie na klienta biznesowego. Spodziewam się, że 70 proc. będą stanowić goście korporacyjni, a 30 turyści. Przyjęty przez nas model działania wydłuża okres napływu klientów do 10 miesięcy w roku. Zakładam, że najmniej aktywne będą u nas lipiec i sierpień. Chociaż np. w związku z koncertem Pink w Warszawie, 20 lipca mieliśmy wykupione wszystkie pokoje. A na lokalnym rynku jesteśmy obecni ledwie od trzech tygodni — zaznacza Bartosz Dobrowolski.

Motel One to sieć dwugwiazdkowych hoteli „o podwyższonym standardzie” — zapewnia dyrektor warszawskiego obiektu.

Z jednej strony mamy więc pokoje o niewielkiej powierzchni, brak restauracji (postawiono tylko na bar), śniadania za dodatkową opłatą, z drugiej — dopracowaną aranżację wnętrz, stały cennik niepodlegający sezonowym trendom, a także klimatyzację i ogrzewanie podłogowe. Również te elementy dostosowują hotel do potrzeb służbowych wyjazdów bardziej niż rodzinnych wypadów na weekend.

Ograniczenie usług do pakietu noclegowego zmniejsza m.in. koszty utrzymania hotelu — w Warszawie zatrudnionych jest niewiele ponad 20 pracowników i zewnętrzna firma do tzw. działu służby pięter. Hotel w dużej mierze nadzorowany jest z niemieckiej centrali.

Podobny model biznesowy stosowany jest w całej sieci. Obecnie pod marką Motel One działa ponad 70 hoteli zlokalizowanych m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Francji czy Austrii. Firma zapowiada budowę kilkudziesięciu kolejnych.