Motorem rozwoju będą usługi multimedialne

Józef Lewandowski
opublikowano: 20-09-2006, 00:00

Przyszłość należy do multimediów, a impuls ich rozwojowi nadaje młodzież. Mająca zaledwie trzy lata strategia Ericssona idzie do lamusa.

Minęły czasy, gdy telefon komórkowy był symbolem statusu przeznaczonym dla elit menedżerskich i wysokich urzędników państwowych. To młodzież nadaje impuls rozwojowi, a młodzież chce słuchać muzyki, oglądać telewizję i wideo w swojej komórce — uważa szwedzki koncern telekomunikacyjny.

— Nowa strategia Ericssona chce wyjść naprzeciw tym potrzebom. Stworzona ledwo trzy lata temu wewnętrzna organizacja firmy idzie do lamusa. Ericsson skupi się na trzech filarach: sieci IP, globalnych usługach i nowym dziale strategicznym — multimediach — mówi Carl-Henric Svanberg, szef szwedzkiego koncernu.

Pięciokrotny wzrost

Coraz więcej osób korzysta z usług multimedialnych, takich jak telewizja, radio, gry, wideo i muzyka poprzez stacjonarne i mobilne sieci. Koncern ma rozwijać i dostarczać technologie, które to umożliwią. Zdaniem Svanberga globalny rynek multimedialny ma dziś wartość 20 miliardów euro i wzrośnie pięciokrotnie w ciągu najbliższych 5 lat. W takim samym stopniu wzrośnie zapotrzebowanie na obsługujące go sieci i serwis. Rekrutowaniem nowych konsumentów usług multimedialnych zajmie się spółka córka Sony Ericsson, producent telefonów komórkowych.

Strategia Ericssona ma być bardzo ofensywna. Podbój rynku będzie się odbywał przez organiczny wzrost — jak w segmencie telefonii komórkowej, gdzie Ericsson ma niezagrożoną pierwszą pozycję. Rozwój IP i multimediów ma następować dzięki fuzjom.

Magnes dla młodych

Po trwających od wielu lat redukcjach personelu Ericsson zamierza znów zatrudniać. W pierwszym rzucie przyjmie 500 inżynierów, świeżo po studiach, w tym 400 w Szwecji.

— Ich rola w nowej strategii firmy będzie kluczowa — twierdzi Carl-Henric Svanberg.

W ostatnich latach Ericsson przeżył okres trudności i zawirowań. Na początku tego tysiąclecia wywindowana cena akcji w ciągu kilkunastu miesięcy spadła o 95 proc., by później mozolnie drapać się w górę. Firma ciągle jednak jest magnesem przyciągającym młodych ludzi w poszukiwaniu kariery.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Józef Lewandowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy