Motorola jest liderem sprzedaży komórek w Chinach

Marek Druś
opublikowano: 2002-11-12 09:54

Motorola nadal jest liderem sprzedaży telefonów komórkowych w Chinach. Amerykański koncern ma w tym kraju blisko 30 proc. udziału w rynku komórek.

Z ostatniego raportu CCID Consulting wynika, że w trzecim kwartale Motorola sprzedała na chińskim rynku 5,05 mln komórek. Dało to jej 28,9 proc. udział w rynku. Drugie miejsce w rankingu ma Nokia, która sprzedała w trzecim kwartale 3,49 mln telefonów komórkowych. Oznacza to, że fiński koncern ma 26,7 proc. udział w miejscowym rynku. Trzeci pod względem ilości sprzedaży jest TLC International Holdings, który sprzedał 1,19 mln aparatów komórkowych, co dało mu ok. 7 proc. udział w rynku.

Pod względem ilościowym sprzedaż komórek w Chinach w trzecim kwartale wyniosła 17,49 mln sztuk. Oznacza to 0,3 proc. wzrost w porównaniu do wyniku drugiego kwartału. W wyniku wojny cenowej przychody producentów spadły tymczasem w trzecim kwartale o 2,5 proc. i wyniosły 32,86 mld juanów (ok. 16 mld zł).

MD, Reuters