Mr Price wchodzi do Polski

opublikowano: 04-06-2018, 22:00

Kolejny gigant chce urządzać polskie wnętrza. Tym razem to MRP Home z RPA.

Południowoafrykańska spółka Mr Price chce jesienią tego roku otworzyć w Polsce testowy sklep, donosi serwis businesslive.co.za. Chodzi o markę MRP Home oferującą artykuły wyposażenia wnętrz.

Pierwszy sklep o powierzchni około 350 mkw. ruszy w październiku lub listopadzie. Polska jest dla firmy atrakcyjna z powodu rosnącej klasy średniej i dobrych perspektyw gospodarczych. Chociaż Mr Price działa w głównie w branży odzieżowej, to zdecydowano o wykorzystaniu do testu marki mrpHome, bo charakteryzuje się niższą sezonowością. Będzie to wejście marki do Europy. Dziś poza rodzimym rynkiem działa jeszcze w Egipcie i Australii.

W roku rozrachunkowym zakończonym w marcu Mr Price miał 21,3 mld ZAR (6,19 mld zł) przychodów i 2,8 mld ZAR (814 mln zł) zysku netto. Za około 74 proc. sprzedaży odpowiada segment odzieżowy (marki: mrp, MRP Sport i Miladys), za resztę wyposażenie i dekoracja wnętrz — poza mrpHome grupa ma jeszcze szyld sheet street. Produkty sprzedaje w placówkach własnych i franczyzowych.

— O ile snute przez wiele spółek notowanych na giełdzie w Johannesburgu plany dotyczące ekspansji czy przejęć we Wschodniej Europie budzą wątpliwości, to sklep pilotażowy MRP Home w Polsce zapewnia firmie Mr Price wejście na europejski rynek, który rozwija się szybko i ma pozytywne fundamenty — powiedział cytowany przez businesslive.co.za Bjorn Samuels, analityk Argon Asset Management.

Na rynku dekoracji wnętrz — ozdób, tekstyliów domowych i akcesoriów — od lat rządzi Home&You, zbudowany przez twórców LPP, właścicieli m.in. marki Reserved. BBK, bo tak nazywa się grupa, do której należy Home&You, ma jeszcze dwa szyldy w tej branży — Essex i ą Tab. O rynek walczą też inni... odzieżowi giganci — Zara jako Zara Home czy H&M pod szyldem H&M Home. Do tego dochodzi Duka, Eurofirany czy Ikea. Jesienią 2016 r. pojawił się też gigant ceramiki i podłóg — Michał Sołowow z marką Homla, która ma w szybkim tempie stać się siecią 100 sklepów i trafić do ścisłej czołówki.

PMR podaje, że Polacy łącznie na wyposażenie wnętrz wydają kilkanaście miliardów złotych rocznie, a z każdym rokiem wydatki rosną. Poza sklepami zlokalizowanymi najczęściej w galeriach handlowych o kieszenie Polaków walczą też dyskonty niespożywcze z tekstyliami czy bardziej wyspecjalizowane w artykułach domowych. Jesienią 2017 r. pierwszy sklep otworzył w Polsce holenderski Action, wejście zapowiadał też niemiecki Tedi. Wśród dyskontów niespożywczych od lat wiedzie u nas prym Pepco, które również ma w ofercie produkty z kategorii „dom”.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Michalina Szczepańska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Mr Price wchodzi do Polski