MSP potrzebują nie tylko finansów

Sylwia WedziukSylwia Wedziuk
opublikowano: 2015-09-23 22:00

BZ WBK w tym półroczu planuje intensyfikację działań, które przyciągną do niego małe i średnie firmy.

Segment małych i średnich przedsiębiorstw jest coraz ważniejszy dla BZ WBK.

— Od dawna skupiamy się na takich firmach, a od kilku miesięcy działań, które kierujemy w ich stronę, jest jeszcze więcej — mówi Feliks Szyszkowiak, szef nowo wyodrębnionego w banku pionu do obsługi właśnie tego segmentu. Przy tym planowane działania nie skupiają się tylko na ofercie typowo finansowej, choć promocja Konta Godnego Polecenia w maju i czerwcu przyniosła około 10 tys. nowych klientów bankowi i będzie kontynuowana. Ponadto bank odnotował 19-procentowy wzrost kredytów udzielonych MSP w ciągu ostatniego roku. Szczególnie szybko rosły kredyty inwestycyjne.

— Wychodzimy z założenia, że są one ważniejsze niż obrotowe, ponieważ wpływają na rozwój firm — zwraca uwagę Feliks Szyszkowiak. W dużej mierze jednak plany banku wiążą się z produktami i działaniami okołofinansowymi.

— Doszliśmy do wniosku, że oferta finansowa to za mało dla MSP. Chcemy być partnerem dla rozwoju takich przedsiębiorców w szerszym zakresie — tłumaczy Radosław Twarużek, dyrektor Departamentu Dynamizacji Rozwoju Klientów MSP. Bank postawi m.in. na specjalizację oferty dla wybranych branż. Na pierwszy ogień poszła branża rolno-spożywcza, a kolejni są eksporterzy i importerzy. Ci ostatni mogą choćby korzystać z portalu Santander Trade, gdzie znajdą bazę wiedzy o interesujących rynkach, wymienią się doświadczeniami z eksporterami w różnych krajach, a nawet nawiążą współpracę handlową z odpowiednimi kontrahentami. Bank ma także gotową ofertę pod fundusze unijne na lata 2014-20, planuje kontynuować szkolenia w ramach Akademii Przedsiębiorczości, które w tym roku skupiają się na doradztwie, jak pozyskać pieniądze z Unii, a także lokalne spotkania edukacyjne z przedsiębiorcami. W lipcu przeprowadził pilotaż programu Firmowe Rewolucje wspólnie z Google’em nauczający, jak wykorzystywać internet w biznesie. W październiku rozpocznie się druga edycja Inkubatora Przedsiębiorcy. W jego ramach przedsiębiorcy z województwa wielkopolskiego i kujawsko- -pomorskiego mogą skorzystać m.in. z pożyczki na start firmy. BZ WBK ma ćwierć miliona klientów z sektora MSP. To firmy z obrotem do 40 mln zł. © Ⓟ