MTK: targi Glob i Promedia skupiły 432 wystawców
Międzynarodowe Targi Katowickie, organizator targów Glob i Promedia, które będą trwały od 5 do 8 kwietnia 2001 r. w Katowicach, połączyły imprezy we wspólny blok tematyczny. Ekspozycje mają mieć jednak odmienną formułę, w której postawiono na dużą liczbę imprez towarzyszących, pokazów, a nawet degustacji.
Swój udział w VIII Międzynarodowych Targach Turystyki, Sprzętu Turystycznego i Sportowego Glob zapowiedziało ponad 360 wystawców z kraju i zagranicy, natomiast w VII Targach Marketingu i Reklamy Promedia uczestniczyć mają 72 firmy. Imprezy, których organizatorem są Międzynarodowe Targi Katowickie, odbędą się w dniach 5-8 kwietnia, w pawilonie nr 1 na terenach wystawowych MTK przy ul. Bytkowskiej w Katowicach.
Duże zainteresowanie
Uczestnicy targów Glob: wystawcy krajowi oraz z Francji, Niemiec, Czech, Hiszpanii, Chorwacji, Grecji, Słowacji, Węgier, Włoch, Portugalii, Turcji, Tunezji i Austrii zajmą stoiska o łącznej powierzchni 3,7 tys. mkw.
— Uczestnicy targów to głównie biura podróży, przewoźnicy, gestorzy baz hotelowych i gastronomicznych oraz wydawcy. Nie zabraknie także przedstawicieli atrakcyjnych turystycznie regionów z kraju i zagranicy, miejscowości i uzdrowisk — mówi Piotr Kubica, kierownik biura prasowego MTK.
W tegorocznej edycji imprezy stoiska wykupili m.in. urząd ds. turystyki Tunezji, ośrodki informacji turystycznej Austrii i Węgier, Izba Turystyczna Chorwacji oraz ambasady Portugalii i Wielkiej Brytanii. Nowością ma być poszerzenie oferty o sprzęt turystyczny i sportowy. W tegorocznej edycji nie zabraknie również oferty szkół językowych, oferujących wyjazdowe kursy nauki języka. Zaprezentują się m.in. szkoły Żak, które mają swoje filie w Sosnowcu, Gliwicach, Rybniku i Bielsku-Białej, a także AB Centrum Kwalifikowana Turystyka Edukacyjna i Student Travel Schools.
Inna formuła
— W 2001 r. zmieniamy formułę targów — imprezy wystawiennicze o charakterze statycznym zastąpimy ekspozycjami o charakterze show, gdzie obok tradycyjnych stoisk, zwiedzający będą mieli do wyboru liczne pokazy, prezentacje folklorystyczne, degustacje kuchni regionalnych oraz imprezy towarzyszące — tłumaczy Ryszard Ziółek, dyrektor Działu Organizacji Targów MTK.
Na wynajem największych powierzchni zdecydowały się firmy: Hobby-sklep żeglarski z Czeladzi, który wykupił 130 mkw., Fisher Polska z Katowic (50 mkw.) oraz Orbis Katowice (40 mkw.).
Targom Glob towarzyszyć mają VII Targi Marketingu i Reklamy Promedia, które przyciągnęły 72 firmy.
— Ekspozycja to przegląd najnowszych trendów i propozycji w tej dziedzinie — tłumaczy Piotr Kubica.
Oprócz stoisk
Obu ekspozycjom towarzyszyć mają imprezy i pokazy, m.in. seminarium zorganizowane przy współpracy Akademii Ekonomicznej w Katowicach, poruszające problemy organizacji turystycznych jako elementu marketingu turystycznego, a także Turystyczny Wieczór Regionalny. Nie zabranie również oferty dla miłośników sportów.