W Poznaniu rozpoczęły się targi Infosystem, Poligraf-Produkt oraz Euro-Reklama. Z udziału wycofali się operatorzy sieci komórkowych. Zrezygnowała także Telekomunikacja Polska SA.
Na Międzynarodowe Targi Telekomunikacji, Technologii Informatycznych i Elektroniki Infosystem, Targi Materiałów i Usług Poligraficznych Poligraf-Produkt oraz Targi Artykułów i Usług Reklamowych Euro-Reklama przyjechało w tym roku blisko 660 wystawców z 21 krajów. Ofertę prezentują na powierzchni 10,5 tys. mkw.
W tym roku po raz pierwszy na targach nie ma operatorów sieci komórkowych: Plusa i Ery.
— Obecność na Infosystemie ma znikomy wpływ na naszą sprzedaż. Targi te są zbyt ogólne tematycznie. Wolimy pojawiać się na specjalistycznych imprezach z konkretną usługą, np. monitorowaniem pojazdów na targach Securex — mówi Bartosz Kluczyński z Plus GSM w Poznaniu.
Z Infosystemu wycofała się także Telekomunikacja Polska SA.
— Firma nie wystawia się na żadnych targach. Wiąże się to z przebudową systemu obsługi klienta, do którego chcemy kierować konkretne usługi. Infosystem stał się dla TP SA tylko imprezą wizerunkową i wystawianie się na niej nie ma przełożenia na pozyskiwanie nowych klientów — twierdzi Piotr Kostrzewski, rzecznik TP SA w Poznaniu.
W poprzednich latach Plus, Era i TP SA wykupywały stoiska wielkości 80-100 mkw. Według przedstawicieli Międzynarodowych Targów Poznańskich, brak operatorów sieci komórkowych oraz TP SA nie wpłynie drastycznie na rangę imprezy.
— Telekomunikacja stanowi tylko jej wycinek. Infosystem to przede wszystkim technologie informatyczne i elektronika — twierdzi Jerzy Kaczmarek, kierownik zespołu organizacji targów Infosystem i Poligraf-Produkt.