Multimedia kupiły rywala

Operator kablówki przejął mniejszego konkurenta na Pomorzu. Ma zamiar kupować kolejnych małych graczy.

Multimedia Polska, jeden z największych dostawców telewizji kablowej w Polsce, pochwalił się przejęciem spółki Teltronik z Redy, która dostarcza internet i telewizję kablową klientom m.in. w Łebie, Jastarni czy Kartuzach. Wartości transakcji nie ujawniono, choć Multimedia zapewniają, że wycena „nie odbiegała od standardu”.

— Ta akwizycja to element naszej strategii konsolidacji rynku operatorów kablowych. Dzięki niej poszerzamy obecnośćw bliskim sąsiedztwie Trójmiasta. Przejęcie zmodernizowanej sieci oraz bazy abonentów daje nam możliwość ekspansji w regionie i rozszerzenia oferty dotychczasowym klientom Teletronika — mówi Piotr Wiśniewski, dyrektor regionu północnego w Multimediach.

Dzięki przejęciu Multimediom przybędzie 12 tys. klientów — mają ich ok. 825 tys. Dla spółki to druga tego rodzaju transakcja na Wybrzeżu w ostatnich latach — w kwietniu 2012 r. kupiła Stream Communications, które obsługiwało klientów m.in. w Sopocie, Gdańsku i Pruszczu Gdańskim. W ostatnich latach spółka kupiła też m.in. operatora Diana ze Stalowej Woli czy spółki działające w Tarnowie.

Multimedia są kontrolowane przez Tomka Ulatowskiego i Ygala Ozechova, wiceszefów nadzoru. Spółka przez pięć lat była notowana na GPW, ale posiadający w niej pakiet większościowy przedsiębiorcy ogłosili skup akcji i w 2011 r. zdjęli ją z giełdy. Niewykluczone, że wkrótce znowu ją na nią wprowadzą — w listopadzie nieoficjalnie informował o tym Reuters.

Powodem ma być fiasko poszukiwań inwestora. Spółka przez dziewięć miesięcy ubiegłego roku miała 523,7 mln zł przychodów (o 3 proc. więcej niż rok wcześniej), z czego prawie połowę przyniosła telewizja, 30 proc. — internet, a resztę — usługi głosowe. Wypracowała przy tym 22,8 mln zł zysku netto.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Multimedia kupiły rywala