Multimedia na sprzedaż

Mariusz Zielke
opublikowano: 30-09-2003, 00:00

Szykuje się kolejna runda roszad wśród telewizji kablowych. Tym razem właściciela za 130 mln USD może zmienić TV Multimedia.

Fundusz venture capital Emerging Ventures Limited (EVL) chce sprzedać należącą do niego firmę Multimedia Polska, zarządzającą drugą co do wielkości w Polsce telewizją kablową — dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Według naszych informacji, ofertę już skierowano do kilku funduszy venture capital. Możliwe, że dostaną ją także konkurenci Multimediów.

— To dopiero wstępne negocjacje. Pojawiająca się w nich wycena spółki sięga 130 mln USD (520 mln zł) — mówi nasz informator.

Podobno oferta sprzedaży trafiła m.in. do Adventu, Enterprise Investors oraz funduszy AIG. Jednak najpoważniejszym kandydatem ma być amerykański fundusz Hicks Muse Tate & Furst (HMT&F), który rok temu kupił od Elektrimu Aster City. Jeden z wymienionych zaprzeczył, jakoby dostał ofertę sprzedaży.

— To jest informacja, która pojawiła się na rynku. Nie mogę jednak powiedzieć, że prowadzimy negocjacje — powiedział nam z kolei przedstawiciel jednego z inwestorów finansowych.

— Słyszeliśmy takie pogłoski, jednak nie wiemy, czy są prawdziwe. Właścicielem Multimediów są inwestorzy finansowi, więc kiedyś muszą sprzedać firmę. Pytanie — kiedy? — mówi Marcin Duszyński, były prezes Adventu i doradca Vectry, konkurenta Multimediów.

Nie udało nam się uzyskać komentarza od zarządu Multimediów oraz przedstawicielstwa samego EVL.

Jeżeli Multimedia przejąłby HMT&F, mógłby to być znaczący krok do konsolidacji branży, o czym mówi się od dłuższego czasu. Przez połączenie Aster City z drugą na rynku kablówką powstałby poważny konkurent dla telewizji UPC, która zdecydowanie wyprzedza rywali. Do tej transakcji mogłaby dołączyć Vectra. 26 proc. jej akcji także obecnie zmienia właściciela.

Przed wchłonięciem broni się zarząd Vectry, który kontroluje firmę.

— Jesteśmy zainteresowani konsolidacją, jednak jako podmiot przejmujący, a nie przejmowany — mówi Marcin Duszyński.

Według naszych informacji, spółka finalizuje obecnie przejęcie dysponującej 110 tys. abonentów TVK Dami.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Zielke

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu