Multimedia Polska planuje wzrost EBITDA o ponad 20% w 2007 r.

(Marek Druś)
17-10-2006, 13:55

Multimedia Polska spodziewa się, że w przyszłym roku zysk operacyjny powiększony o amortyzację (EBITDA) spółki wzrośnie o ponad 20%. Już drugie półrocze 2006 ma być pod względem wyników finansowych zdecydowanie lepsze od pierwszego, poinformował we wtorek prezes firmy Andrzej Rogowski. We wtorek Multimedia Polska ogłosiła założenia swojej strategii.

Multimedia Polska spodziewa się, że w przyszłym roku zysk operacyjny powiększony o amortyzację (EBITDA) spółki wzrośnie o ponad 20%. Już drugie półrocze 2006 ma być pod względem wyników finansowych zdecydowanie lepsze od pierwszego, poinformował we wtorek prezes firmy Andrzej Rogowski. We wtorek Multimedia Polska ogłosiła założenia swojej strategii.

Multimedia to operator telewizji kablowej i dostawca usług telefonicznych oraz szerokopasmowego internetu. Firma złożyła prospekt emisyjny i obecnie firma czeka na jego zatwierdzenie. Debiut na GPW planuje jeszcze na ten rok.

Zapowiadaną poprawę wyników planuje osiągnąć dzięki strategii, której jednym z głównych założeń jest oferowanie usług pakietowych (triple play – łączących telewizję kablową, szerokopasmowy internet oraz telefonię stacjonarną).

„Drugie półrocze będzie znacząco lepsze od pierwszego półrocza. Nie będzie to EBITDA pierwszego półrocza razy dwa, ale więcej. W przyszłym roku wzrost EBITDA wyniesie ponad 20%” – powiedział na konferencji Rogowski.

W I półroczu 2006 roku Multimedia miały 25,6 mln zł zysku netto, 40 mln zł zysku operacyjnego 89,2 mln zł EBITDA oraz 186,7 mln zł przychodów.

Prezes nie podał prognoz dotyczących wzrostu liczby abonentów, ale powiedział, że spółka sprzedaje obecnie kilkanaście tysięcy usług miesięcznie.

„To sprzedaż wyższa od naszych oczekiwań” – powiedział Rogowski.

Na koniec czerwca 2006 roku Multimedia miała 564 tys. klientów, z czego 114 tys. było użytkownikami co najmniej dwóch usług (spośród telewizji, internetu i telefonu), a 25 tys. to abonenci usługi triple play. Łącznie na koniec czerwca klienci spółki korzystali z 747.000 usług.

„Nasza strategia wzrostu organicznego to nic więcej jak kontynuacja dotychczasowej strategii rozwoju przede wszystkim usług pakietowych” – powiedział Rogowski.

Władze Multimediów zapowiadają, że w ramach wzrostu organicznego wdrażane będą również nowe usługi jak telewizja cyfrowa, wideo na żądanie, sprzedaż za pośrednictwem telewizji (tzw. t-commerce) czy telewizja wysokiej rozdzielczości. Wprowadzenie tych usług planowane jest na przyszły rok.

Multimedia chcą też skorzystać z liberalizacji rynku i wejść na rynek hurtowej sprzedaży abonamentu (WLR) oraz szerokopasmowego dostępu do internetu na bazie obcej infrastruktury tzw. bistream access. Ponadto planują też być wirtualny operatorem telefonii komórkowej.

„Prowadzone są rozmowy z więcej niż jednym partnerem. Wstępnie planujemy wdrożenie w II połowie przyszłego roku” – zapowiada Rogowski.

Zarząd Multimediów nie zdradza powodów planowanej publicznej emisji akcji. Jednocześnie jednak prezes Rogowski mówi, że chciałby przyspieszyć rozwój firmy i brać udział w konsolidacji rynku operatorów telewizji kablowej.

„Byliśmy i nadal zamierzamy pozostać aktywnym uczestnikiem konsolidacji rynku” – powiedział Rogowski.

Największym akcjonariuszem Multimedia Polska jest Emerging Ventures Limited, który kontroluje 91% kapitału firmy, ABN Amro ma 6,22 % kapitału. (ISB)

esc/tom

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Marek Druś)

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Multimedia Polska planuje wzrost EBITDA o ponad 20% w 2007 r.