Murapol wchodzi w PRS i domy studenckie

Po zmianach w akcjonariacie deweloper wszedł w pierwszym półroczu w najem instytucjonalny i domy studenckie.

Nikodem Iskra, prezes Murapolu
Nikodem Iskra, prezes Murapolu
materiały prasowe

W pierwszym półroczu 2021 deweloper wprowadził wiele istotnych zmian w działalności. Jedną z najbardziej kluczowych było wejście spółki w private rental sektor (PRS) i w rynek prywatnych akademików (PBSA). W celu realizacji tych przedsięwzięć rozpoczął współpracę z grupą Ares oraz Griffin Real Estate. Na tę działalność przeznaczył będące już w realizacji 1362 lokale do sektora PRS oraz podjął się wybudowania 361 w ramach PBSA.

W kluczowej działalności — sprzedaży mieszkań indywidualnych — Murapol zakontraktował w pierwszym półroczu minimalnie mniejszą liczbę niż przed rokiem, bo 1491 umów deweloperskich i przedwstępnych wobec 1526 r/r. Liczba przekazanych do użytku wyniosła 947 wobec 1089. Liczba wprowadzonych do oferty nowych mieszkań została jednak niemal podwojona — grupa powiększyła zasób o 2099 nowych lokali (wobec 1119)

— Nasz potencjał sprzedażowy w pierwszym półroczu oscylował wokół 3,2 tys. lokali mieszkalnych. Blisko połowa tej puli to sprzedaż zrealizowana do klientów detalicznych. Pozostała część to inwestycje przeznaczone i budowane pod cele PRS i PBSA — powiedział Nikodem Iskra, prezes Murapolu, w komunikacie prasowym.

Na koniec pierwszego półrocza deweloper posiadał 7636 lokali w budowie powstających w 81 budynkach na terenie 15 miast. Najwięcej, 1726, powstaje w Łodzi, w Poznaniu i Krakowie (zsumowanym razem z Wieliczką) odpowiednio 1433 i 1107, we Wrocławiu 675, a w Warszawie 537.

Dba również o powiększenie banku ziemi, który umożliwi kolejne inwestycje.

— Tylko w pierwszym półroczu zakontraktowaliśmy lub zawarliśmy przyrzeczone umowy dotyczące zakupu 14 terenów inwestycyjnych w 8 miastach, a dodając ostatni kwartał ubiegłego roku, zrealizowaliśmy 24 takie transakcje — dodaje Nikodem Iskra.

Grupa zamknęła pierwsze sześć miesięcy z bankiem ziemi umożliwiającym budowę 19,4 tys. mieszkań, ma pozwolenia na ponad 9,9 tys.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Karpińska

Polecane