Muszkieterzy wyłożą ponad 100 mln zł

Katarzyna Jaźwińska
26-08-1999, 00:00

Muszkieterzy wyłożą ponad 100 mln zł

SZANSA DLA ŚREDNICH: Francuska sieć Les Mosquetaires znalazła niszę na rynku. Zgodnie z zapowiedziami Tomasza Sasa, dyrektora generalnego firmy na Polskę, większość supermarketów powstanie w miastach średniej wielkości, w których raczej nie ma hipermarketów. fot. ARC

Do końca roku będzie działać w Polsce 27 supermarketów spożywczych Intermarche i jeden sklep Bricomarche, oferujący artykuły wyposażenia wnętrz oraz materiały budowlane. Inwestorami są franchisingobiorcy francuskiej sieci handlowej Les Mosquetaires. W sumie tegoroczne inwestycje grupy przekroczą 100 mln zł.

W Polsce istnieje już 16 spożywczych supermarketów na licencji francuskiego Zrzeszenia Muszkieterów — Les Mosquetaires. Wszystkie noszą nazwę Intermarche.

— Pod tym szyldem uruchomimy jeszcze 11 supermarketów — ocenia Tomasz Sas, dyrektor generalny na Polskę sieci Les Mosquetaires.

Nie chce on jednak ujawnić, ile wynoszą koszty budowy pojedynczego obiektu.

Grupa przewiduje ekspansję na terenie całego kraju. Supermarkety powstaną przede wszystkim w miastach średniej wielkości. Zbyt wcześnie jest jednak na podanie konkretnych lokalizacji.

W tym roku Zrzeszenie Muszkieterów zamierza także otworzyć pierwszy w Polsce sklep Bricomarche, który będzie oferował artykuły wyposażenia wnętrz, dla majsterkowiczów oraz budowlane. W sumie wszystkie tegoroczne inwestycje grupy przekroczą 100 mln zł.

Miejscowy biznesmen

W każdym z nowych sklepów sieci będzie pracować od 50 do 100 osób. Środki na inwestycje nie pochodzą od francuskiego partnera, lecz od polskich przedsiębiorców (bardzo często są to małżeństwa, rejestrujące do tego celu spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością). Minimalny udział własny inwestora waha się od 0,5 do 1 mln zł. Grupa Intermarche ułatwia zaciągnięcie nisko oprocentowanego kredytu w polskich bankach.

Własna marka

Około 95 proc. produktów oferowanych w supermarketach pochodzi z Polski. W przyszłości coraz więcej z nich ma być sprzedawana pod marką sieci Les Mosquetaires. Na razie ich udział nie przekracza 10 proc.

Supermarkety prawdopodobnie nie będą jedynymi inwestycjami grupy w Polsce.

— Muszkieterowie są właścicielami kilkudziesięciu fabryk w Europie. Przewidujemy również inwestycje we własne zakłady w Polsce. Nie mogę jednak jeszcze ujawnić szczegółów — mówi Tomasz Sas.

Grupa jest największym dystrybutorem artykułów spożywczych we Francji. W Europie zajmuje drugie miejsce po Metro AG, zaś na świecie — piąte.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Jaźwińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Muszkieterzy wyłożą ponad 100 mln zł